Hallo allemaal!
Mijn Juwel 400 draait nu een halfjaartje en ik heb met vallen en opstaan veel geleerd. Ik heb al wat sterfgevallen gehad maar ook jonge kersenbuikjes waarvan er zes hebben overleefd. Mijn huidige bestand is als volgt:
6X Clown Botia
Koppeltje Diamandgoerami's
3X volwassen Kersenbuikjes (met 6 jongen)
2X Ramirezi
10X Otocinclus
4X roodkopzalm (waren er 20, mannetje kersenbuik heeft waarschijnlijk in zijn 'bronzige' periode flink gejaagd aangezien er in zeer korte tijd 16 verdwenen).
Het kersenbuikmannetje is momenteel weer in de paarstemming en dus zeer agressief. Aangezien dit al de tweede keer is en dit ten koste gaat van mijn overige vissen heb ik besloten dit mannetje weg te doen. Helaas, ik vind hem echt prachtig.
Wanneer het mannetje weg is worden er weer nieuwe roodkopzalmpjes aangeschaft. Daarnaast ben ik nog op zoek naar een fraaie, vriendelijke wat grotere vis als soort blikvanger. In zo'n groot aquarium vind ik het namelijk niet zo mooi als er alleen maar kleine vissen in zwemmen.
Iemand een suggestie voor een wat grotere, vriendelijke blikvanger?
Alvast bedankt,
Edo
Visbestand Juwel 400
-
devriesedo
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Visbestand Juwel 400
mss Sleutelgatcichlides, of de biotodoma Cupido? Zeer rustige vissen die wat groter zijn dan de rest.
Ze deden het in mijn bak bijzonder goed.
Ze deden het in mijn bak bijzonder goed.
Greetings...
-
devriesedo
Onderwerp auteur - 0-200

Bedankt voor de reactie! Heb over ze allebei al nagedacht, de man van de LFS vond de sleutelgatcichlides te agressief en noemde de Biotodoma Cupido toevallig! Zou een maanvis er bijvoorbeeld bijpassen? Lees her en der dat die ook aardig agressief kunnen zijn en heb echt geen zin in taferelen zoals met mijn kersenbuik op het moment.
En wat vind je/jullie van de rest van mijn bestand? Mis ik nog iets?
En wat vind je/jullie van de rest van mijn bestand? Mis ik nog iets?
Sleutelgat cichlides Agressief?? Echt niet. Had er 4 zwemmen en heb ze nog nooit achter vissen zien aanjagen, echt de rust zelve. Hetzelfde geld voor de Cupido. Ik vind dat de maanvissen juist agressiever zijn.
Btw clown botia`s kunnen ook behoorlijk groot worden, en willen je aquarium nog wel eens overhoop halen.
Btw clown botia`s kunnen ook behoorlijk groot worden, en willen je aquarium nog wel eens overhoop halen.
Greetings...
-
devriesedo
Onderwerp auteur - 0-200

Dat vertelde die man, ik heb op internet inderdaad vooral positieve verhalen gelezen en vond het dus raar..
Over de clowns: dat weet ik. Is echter de vis waar ik als eerste verliefd op werd. Prachtig qua kleur en geweldig gedrag. Aangezien ik een vrij groot aquarium heb hebben ze ook lekker veel groeiruimte denk ik:) Ze blijven over het algemeen ook leuk in de groep samen en zwerven dan met zijn alle door de bak.
Over de clowns: dat weet ik. Is echter de vis waar ik als eerste verliefd op werd. Prachtig qua kleur en geweldig gedrag. Aangezien ik een vrij groot aquarium heb hebben ze ook lekker veel groeiruimte denk ik:) Ze blijven over het algemeen ook leuk in de groep samen en zwerven dan met zijn alle door de bak.
Een mooie kempvis ...