vissen over zetten

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Djenga1989
0-200
0-200

vissen over zetten

Bericht door Djenga1989 »

Goedemorgen.. Beste leden mijn naam Is Ricardo.

ik heb een vraagje misschien heeft iemand hem al is gevraagd kon het niet vinden... Maar mij vraag is als volgt ik heb van de week een voeding s bodem gehaald maar hoe kan ik nu het beste de vissen over zetten de andere bak is vele mallen kleiner... sorry voor het slechte Nederlands. Ik heb op dit moment t in me 60 liter bak 4 gupen 2 algeters 4 neon visjes heeft iemand tips gr ricardo

stylz
1000+
1000+

Re: vissen over zetten

Bericht door stylz »

Hoi Ricardo, vissen zijn vooral gevoelig voor water samenstelling wat je het beste doet, is water van de ene bak in de andere stoppen en omgekeerd, gewoon rustig aan zodat de visjes rustig kunnen wennen en dat je daarna in beide bakken ongeveer het zelfde water hebt.

Daarna kan je ze bij wijze van spreken direct over gooien in de nieuwe bak.

Ik lees iets over een voedings bodem, ja, had je dat ook maar vooraf gevraagd :? ik denk dat je hier geen voorstanders gaat vinden van een voedings bodem.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Djenga1989
0-200
0-200

Waarom geen voor standers ik lees der hele positieve dingen over op andere site's kan jij toevallig Me de voor en na Deelen geven

Onderwerp auteur
Djenga1989
0-200
0-200

Ik lees op andere site's heel veel positieve dingen der over... Heeft het veel na Deelen dan

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ik denk dat je in veel winkels poitieve dingen hoort over voedings bodems, maar ja die verkopen het dan ook :? :?

Ik kan me niet voorstellen dat er veel positiefs over staat op de diverse fora, maar das in aquariumland met alles de ene zegt dit en de andere dat, kijk altijd goed naar het aquarium van de verteller.
Een winkel waar ze niet eens een mooie showbak in hebben staan, kan blijkbaar geen showbak houden, dus luister ik al niet naar ze.
Das ook met alle andere water verbeteringen enzo voort.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Djenga1989
0-200
0-200

Okeej dat is duidelijk.. Ik dacht altijd dat het goed was voor je aquarium een voedings bodem dan ga ik nog maar ff Me huis werk goed doen

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Voordeel heb je er alleen van als je veel planten hebt die voedingsstoffen opnemen via de wortels. Je zou dan op de plekken waar je die planten wilt hebben staan die voedingsbodem kunnen neerleggen. Deze bodem werkt overigens ook niet schrikbarend lang en geven kleibolletjes dezelfde voeding.

Aangezien erg veel, of misschien wel beter gezegd de meeste, aquariumplanten hun voeding opnemen via het water is het niet noodzakelijk. Daarnaast willen voedingsbodems nog wel eens gaan rotten. Verder word het ervoor dat je water erg troebel word als je ook maar één plant uit de bodem haalt.

Aangezien de meeste mensen hun planten nog wel eens willen verplaatsen worden daarom vaak kleibolletjes gebruikt bij planten die voeding opnemen via de wortels. Deze rotten niet en hierbij heb je toch minder last van troebel water.

Daarom om de grote minpunten tegenover het kleine pluspuntje word een voedingsbodem vaak afgeraden.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

En niet vergeten dat een voedingsbodem maar 1/2 tot 1 jaar werkt en hij daarna vervangen dient te worden. Waarbij je ALLES uit je bak moet halen, je grind/zand ook moet vervangen omdat je de voedingsbodem er nooit meer uitgespoeld krijgt..Het is extra werk en extra stress voor je visjes..Kleibollen zijn inderdaad veel makkelijker.