Juwel verwarming los gebruiken

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Juwel verwarming los gebruiken

Bericht door Marsellus74 »

Ik heb de interne filter van mijn Juwel eruit gehaald en hier werd normaal gesproken de verwarming in geplaatst.
Deze moet ik nu los gaan plaatsen, maar op welke plaats is dit het best en hoe diep moet hij hangen (alleen het regelknopje boven water?).
Bij gebruik van de brede wateruitloop lijkt me dat hij daar niet moet hangen, aangezien hier afgekoeld water uitkomt. Maar wat als je een spray bar gebruikt?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Juwel verwarming los gebruiken

Bericht door Linda »

Het is juist handig hem bij de uitstroom te hangen. Zo wordt het verwarmde water sneller door de bak verdeeld. (in het filter zit hij ook bij de uitstroom) Ik zou hem in een hoek hangen achterin de bak, weggewerkt achter bv een stuk hout of een plantje. Bij mij hangt hij met het knopje en een klein stukje van de dop boven water..
Als je een spraybar hebt hang je hem aan de kant v/d spraybar. als deze aan de achterwand hangt maakt het niet uit waar de verwarming hangt.

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Maar slaat hij niet vaker aan dan, want het water uit de uitstroom is door het filter geweest en daarom kouder lijkt me.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Bij mij niet. :?
Ik vraag me af of het echt veel uitmaakt als je bak niet al te groot is en je een goede doorstroming hebt. Alleen lijkt het mij dat wanneer je de verwarming in de andere hoek hangt, je daar misschien warmer water hebt dan de andere hoek van de bak..? En wanneer je verwarming bij je uitstroom hangt wordt het verwarmde water door de bak verdeeld.. Tenminste zo zie ik het...

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Bak draait nu een aantal dagen en ik moet maar blijven spelen met de verwarming. Dan is hij weer te warm en dan weer te koud. Het duurt ook een tijdje voor hij weer afkoelt als ik hem lager gezet heb dus het is moeilijk de juiste stand te vinden zeg pfffff :|

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

op zich is dat vreemd normaal moet je thermostaat snel in te stellen zijn, het lijkt mij meer dat je er een hebt die of blijft plakken of een enorme hysteresis hebt.

Ik zou na denken over een andere verwarming, wie weet een hydor ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Hij doet het al beter. Temperatuur blijft nu redelijk constant, scheelt wat tienden van graden maar meer niet.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Een bimetaal thermostaat, heeft altijd een hysteresis van een paar tiende graden minstens, je zit dus gewoon goed.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0