Morgen ga ik deze externe filter installeren in mijn aquarium, maar ik heb een aantal vragen voor mensen die ervaring hebben met dit filter en merk.
Welke filtermaterialen hebben jullie in dit filter? JBL heeft de inhoud verandert en vraag me af of je dit nog aan moet passen. De reden van aanpassing is mij ook niet duidelijk. Eerst zaten er twee mandjes met die witte balletjes in, een mandje met van die buisjes en een mandje met de voorfilter en laatste filters (blauwe sponzen).
Nu levert JBL deze filter met het mandje met voorfilter en laatste filter, twee mandjes met blauwe sponzen waar het midden eruit gehaald kan worden en vervangen voor diverse materialen zoals kool en tot slot een mandje met de balletjes.
Verder ben ik benieuwd of mensen ervaringen hebben met enerzijds de spray bar en anderzijds het brede uitstroomstuk.
Ook lees ik hier en daar, waaronder op dit forum, dat deze filter niet toereikend is voor mijn Juwel Vision 260. Ik ben bij drie winkels geweest en allen zeggen dat het voldoende is, evenals JBL. Als dit niet genoeg was geweest zou ik het duurdere model moeten kopen, dus door te zeggen dat de 901 genoeg is, lopen ze geld mis. Iets wat winkels doorgaans niet doen, maar eerder je meer geld willen laten uitgeven.
JBL Cristalprofi e901 Greenline
-
Marsellus74
Onderwerp auteur - 0-200

Re: JBL Cristalprofi e901 Greenline
Hey Marsellus,
Ik zelf heb ook een e901 en sinds gister een de JBL topclean2 erbij.
Op dit moment de spraybar(2 delen) aan de zijkant van mijn aquarium hangen en het 1e deel sproeit richting de topclean, waardoor er een mooie stroming boven in het water komt.
En het 2e deel iets naar beneden zodat de rest van het water ook goed in beweging komt.
De pomp zelf vind ik gemakkelijk te bedienen, vooral de slangen van de pomp afhalen zonder dat de slangen leeg hoeven te zijn.
En het filtermateriaal heb ik inmiddels wel wat aan veranderd, F1 waar het water binnenkomt heb ik vervangen voor fijne witte filterwatten.
en het bakje boven de balletjes heb ik nu keramische ringen inzitten. ( in het ronde deel )
gr Remco.
Ik zelf heb ook een e901 en sinds gister een de JBL topclean2 erbij.
Op dit moment de spraybar(2 delen) aan de zijkant van mijn aquarium hangen en het 1e deel sproeit richting de topclean, waardoor er een mooie stroming boven in het water komt.
En het 2e deel iets naar beneden zodat de rest van het water ook goed in beweging komt.
De pomp zelf vind ik gemakkelijk te bedienen, vooral de slangen van de pomp afhalen zonder dat de slangen leeg hoeven te zijn.
En het filtermateriaal heb ik inmiddels wel wat aan veranderd, F1 waar het water binnenkomt heb ik vervangen voor fijne witte filterwatten.
en het bakje boven de balletjes heb ik nu keramische ringen inzitten. ( in het ronde deel )
gr Remco.
-
folkishpeter
- 0-200

Re: JBL Cristalprofi e901 Greenline
Ik gebruik de brede uitstroom, die net onder de waterspiegel staat, je hoort dus zo geen stromend water.