Ik blijf me erin verdiepen. Heb me zojuist aangemeld op je site en de e-book ontvangen ook.
Je zegt hierin alleen, beperk het licht in je aquarium. Maar hoe weet ik nu wat de juiste hoeveelheid is in mijn aquarium? Vooral bij de opstart is dat maar gokken want een lichtmeter is mij toch echt te duur. De 8 uur verlichting is duidelijk maar hoeveel lampen, welke en met welke sterkte is juist voor mijn Juwel? Is dit uit te rekenen aan de hand van de lampen die je hebt? Ik heb de twee standaard lampen van Juwel liggen en een Dennerle Special Plant met UV-stop. Het aquarium draait overigens nog niet, dus kan alles nog aanpassen. Volgende week komen de planten binnen en dan wil ik wel eindelijk gaan beginnen.
Een aquarium zonder planten is dat mogelijk of krijg je dan nog sneller algen.
Lampen Juwel Vision 260
-
Marsellus74
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Lampen Juwel Vision 260
Hey
Klopt dat ik dat inderdaad niet heb aangegeven, dat komt doordat er veel verschillende lichttypes zijn en bijgevolg quasi onmogelijk om 1 richtlijn voor alle types te vermelden.
Wat ik bij jou zou proberen: reflectors verwijderen & lekker veel drijfplanten toevoegen. Vervolgens bemesting & COZ in orde brengen (als je dat laatste gaat toevoegen), stroming checken en de plantjes doen groeien.
Pas daarna het licht verhogen! :-)
Klopt dat ik dat inderdaad niet heb aangegeven, dat komt doordat er veel verschillende lichttypes zijn en bijgevolg quasi onmogelijk om 1 richtlijn voor alle types te vermelden.
Wat ik bij jou zou proberen: reflectors verwijderen & lekker veel drijfplanten toevoegen. Vervolgens bemesting & COZ in orde brengen (als je dat laatste gaat toevoegen), stroming checken en de plantjes doen groeien.
Pas daarna het licht verhogen! :-)
-
Marsellus74
Onderwerp auteur - 0-200

Reflectoren zaten er niet bij, die moet je los kopen bij Juwel. Was ik wel van plan maar dat laat ik voorlopig achterwege. Drijfplanten komen er ook, dus ook dat komt in orde. Verder Easylife Profito en Easy Carbo meebesteld en daar ga ik meteen mee aan de slag. CO2 toevoegen via Bio CO2 of een CO2 systeem zie ik op dit moment nog niet zitten.
Hoi.
Ik heb een vergelijkbaar aquarium een rio 240. Daar zitten de dezelfde buizen in. Ik heb de JBL ultra tropic vergelijkbaar met jouw Dennerle. Daarnaast heb ik de JBL ultra color dat is ook een planten buis. Dus ik zou nog een planten buis nemen. Kijk maar eens op mijn aquarium van Trudy. Mijn planten groeien daar goed mee. ik gebruik ook carbo en profito en geen co2.
Gr. Trudy
Ik heb een vergelijkbaar aquarium een rio 240. Daar zitten de dezelfde buizen in. Ik heb de JBL ultra tropic vergelijkbaar met jouw Dennerle. Daarnaast heb ik de JBL ultra color dat is ook een planten buis. Dus ik zou nog een planten buis nemen. Kijk maar eens op mijn aquarium van Trudy. Mijn planten groeien daar goed mee. ik gebruik ook carbo en profito en geen co2.
Gr. Trudy