juwel rio 125
juwel rio 125
Hallo
We hebben niet zoveel ervaring met de vissen.
Wij hebben een jewel rio 125.
Wij willen graag van jullie weten of deze vissen samen kan combineren/
Wij willen deze (klein 4-8 cm) vissoorten:
-5 corydora's trilineatus
-2 kleine meervallen
-5 kardinaal tetra's.
- 25 guppies.
(grote 9-15 cm) vissoorten:
-maanvissen,
of Diamantgourami's (koppel)
of verzin een grote vreedzaam soort vis tussen 8-15 cm(die geen andere vissen opeten en geen vinnen kapot maken) .(liefst koppel).
Met vriendelijke groeten
Frankey84
We hebben niet zoveel ervaring met de vissen.
Wij hebben een jewel rio 125.
Wij willen graag van jullie weten of deze vissen samen kan combineren/
Wij willen deze (klein 4-8 cm) vissoorten:
-2 kleine meervallen
-5 kardinaal tetra's.
- 25 guppies.
(grote 9-15 cm) vissoorten:
-maanvissen,
of Diamantgourami's (koppel)
of verzin een grote vreedzaam soort vis tussen 8-15 cm(die geen andere vissen opeten en geen vinnen kapot maken) .(liefst koppel).
Met vriendelijke groeten
Frankey84
Re: juwel rio 125
Maanvissen of diamantgoerami's worden sowieso te groot voor je 80cm bak. Misschien is een koppeltje dwerggoerami's wat? Kardinaal tetra's moeten in een groter groepje. Weet je zeker dat je zoveel guppen wilt! Twee scholenvissen zijn sowieso al veel voor een 80 cm bak en de guppen gaan waarschijnlijk als een gek babyguppen maken! Voor de rest lijkt het mij een leuk bestand.
Tom
Tom
Greetings, Tom :)
En als ik juwel vision 180 pakt,dan kan diamanten of maanvissen in?
En en minder aantal guppies?
En en minder aantal guppies?
Hallo Frankey84,
Vooraf wil ik even zeggen dat jullie in ieder geval een verstandige volgorde hebben met het beginnen van een aquarium
Over de maanvissen sluit ik me aan bij Tom, dat ze te groot zijn voor een 80cm aquarium (zelfs een meter bak als de rio 180 is te klein) Ze kunnen makkelijk 20cm worden en dan passen er precies 4 kop aan staart voor het voorraam van jullie aquarium... Een vriend van me had er een tijdje 1 in een rio 180 en die werd bij 7 cm al aggresief naar medebewoners. Dat dier is binnen een half jaar terug gegaan naar de lfs waar die vandaan kwam.
Sowieso denk ik dat jullie er verstandig aan doen om de maximale vislengte per vis nog eens te her overwegen.
tav de guppen en tetra's kunnen jullie eventueel de aantallen omdraaien en dan alleen guppen mannetjes nemen (heb zelf 3 guppen kereltjes in mijn bak zwemmen en die geven net een leuk kleurcontrast bij mijn 12 black molly's die de hoofdbewoners zijn)
welke kleine meervallen hebben jullie in gedachten?
groetjes, Fenna
Vooraf wil ik even zeggen dat jullie in ieder geval een verstandige volgorde hebben met het beginnen van een aquarium
Over de maanvissen sluit ik me aan bij Tom, dat ze te groot zijn voor een 80cm aquarium (zelfs een meter bak als de rio 180 is te klein) Ze kunnen makkelijk 20cm worden en dan passen er precies 4 kop aan staart voor het voorraam van jullie aquarium... Een vriend van me had er een tijdje 1 in een rio 180 en die werd bij 7 cm al aggresief naar medebewoners. Dat dier is binnen een half jaar terug gegaan naar de lfs waar die vandaan kwam.
Sowieso denk ik dat jullie er verstandig aan doen om de maximale vislengte per vis nog eens te her overwegen.
tav de guppen en tetra's kunnen jullie eventueel de aantallen omdraaien en dan alleen guppen mannetjes nemen (heb zelf 3 guppen kereltjes in mijn bak zwemmen en die geven net een leuk kleurcontrast bij mijn 12 black molly's die de hoofdbewoners zijn)
welke kleine meervallen hebben jullie in gedachten?
groetjes, Fenna
Hoi.
Ik sluit mij Fenna aan. Beter 25 kardinalen dan 25 guppen.
Ik sluit mij Fenna aan. Beter 25 kardinalen dan 25 guppen.
Hoi Fenna.
Die black molly's van jou zijn dat ook allemaal mannen? Die kunnen toch ook aardig wat jongen krijgen.
Die black molly's van jou zijn dat ook allemaal mannen? Die kunnen toch ook aardig wat jongen krijgen.
Hi Trudy,
Nee, dat zijn dames en heren door elkaar en de omvang varieert een beetje. Elke 1,5 maand ongeveer is er een nieuwe bevalling en van de aanwas is er de eerste 2 maanden wat natuurlijke selectie.
De populatie probeer ik ergens rond de 12 dieren van 3 maand en ouder te houden. Worden dat er meer dan 12, heb ik adressen waar ze naartoe kunnen verhuizen
Naast mijn hoofdaquarium (1m) heb ik een 2e kleinere bak (60cm) meedraaien om eventueel tijdelijke overpopulatie op te vangen voor ze gaan verhuizen.
Voor de rust in de bak hou ik ook in de gaten hoeveel actieve heren er zijn (momenteel 2 zeker en een puber die begint te ontdekken
)
groetjes, Fenna
Nee, dat zijn dames en heren door elkaar en de omvang varieert een beetje. Elke 1,5 maand ongeveer is er een nieuwe bevalling en van de aanwas is er de eerste 2 maanden wat natuurlijke selectie.
De populatie probeer ik ergens rond de 12 dieren van 3 maand en ouder te houden. Worden dat er meer dan 12, heb ik adressen waar ze naartoe kunnen verhuizen
Voor de rust in de bak hou ik ook in de gaten hoeveel actieve heren er zijn (momenteel 2 zeker en een puber die begint te ontdekken
groetjes, Fenna
vissen in Juwel rio 125.
Oke,dan bij deze?
-2 Ancistrus dolichopterus (Borstelkopmeerval, Antennemeerval).
-25 kardinaal tetra's
-10 guppies
we willen graag ook nog grotere vissen dan 8 cm (die geen andere vissen opeten en geen vinnen kapot maken).
iemand idee welke?noem maar een paar namen aub.
-Trichogaster labiosa koppel?
Oke,dan bij deze?
-2 Ancistrus dolichopterus (Borstelkopmeerval, Antennemeerval).
-25 kardinaal tetra's
-10 guppies
we willen graag ook nog grotere vissen dan 8 cm (die geen andere vissen opeten en geen vinnen kapot maken).
iemand idee welke?noem maar een paar namen aub.
-Trichogaster labiosa koppel?
Ik denk dat de Trichogaster labiosa wel kan. Kijk anders ééns in de database 
Ik zou eerder 8 à 10 Corydorassen nemen 
vissen in Juwel rio 125.
Oke,dan bij deze wil ik:
-2 Ancistrus dolichopterus (Borstelkopmeerval, Antennemeerval).(zwemmen onder)
-10 corydora's trilineatus (zwemmen onder)
-25 kardinaal tetra's (zwemmen midden,onder)
-10 guppie (zwemmen boven,midden)
Kan black molly's en/of knorgouramí's en/of epalzeorhynnchus (labeo) bicolor en of epalzeorhynnchus frenatus en /of Trichogaster labiosa (koppel),en/of congozalm er ook bij?
Cinchlides valt voor mij af,vanwege de corydora's (territorium).
Het moet wel beetje makkelijke vissen zijn voor de beginner (ik).
Oke,dan bij deze wil ik:
-2 Ancistrus dolichopterus (Borstelkopmeerval, Antennemeerval).(zwemmen onder)
-10 corydora's trilineatus (zwemmen onder)
-25 kardinaal tetra's (zwemmen midden,onder)
-10 guppie (zwemmen boven,midden)
Kan black molly's en/of knorgouramí's en/of epalzeorhynnchus (labeo) bicolor en of epalzeorhynnchus frenatus en /of Trichogaster labiosa (koppel),en/of congozalm er ook bij?
Cinchlides valt voor mij af,vanwege de corydora's (territorium).
Het moet wel beetje makkelijke vissen zijn voor de beginner (ik).
juwel rio 180
Ik kies toch voor juwel rio 180.
Ik heb in al mijn bakken (dwerg)cichlides en corydoras gehad, en nooit problemen met agressieviteit naar elkaar toe.
Greetings...