Dé manier om ruiten schoon te maken?
Dé manier om ruiten schoon te maken?
Mijn oude bakje is er uit gegaan met als hoofd reden krassen op de ruiten. Nu heb ik een mooi kras vrij bakje staan maar ik ben natuurlijk als de dood dat er weer krassen op komen. Wat is nou de beste manier om krasvrij je ruiten schoon te houden?
Re: Dé manier om ruiten schoon te maken?
Ik maak mijn ruiten schoon met een oud pasje
Geen krassen en gaat heel gemakkelijk.
Ik heb een speciaal " ding " om de ruiten te kuisen het gelijkt wat op een bordenwisser lang binnen en langs buiten met een magneet Het noemt mag - float. ( excuses voor mijn rare uitleg maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen , google het anders even )
Het nadeel van die magneten is dat je het te laat doorhebt als er een korrel zand tussen zit
Ik zelf gebruik een plukje filterwatten. Dan kan je goed in de gaten houden dat je tot een paar centimeter vanaf de bodem vandaan blijft en het zand niet meeneemt. De onderste rand doe ik meestal voorzichtig met een afwaskwast....die houdt geen zand vast.
Ik zelf gebruik een plukje filterwatten. Dan kan je goed in de gaten houden dat je tot een paar centimeter vanaf de bodem vandaan blijft en het zand niet meeneemt. De onderste rand doe ik meestal voorzichtig met een afwaskwast....die houdt geen zand vast.
Wil je meer weten over een soort? Kijk eens in onze database: AquaforA Database
Gebruik ook altijd een oud pasje. Pasjes zijn echt super handige dingen die je voor erg veel dingen nog kan gebruiken.
Hierbij krijg je een stuk minder snel krassen dan met een algenmagneet of een scheermesje.
Hierbij krijg je een stuk minder snel krassen dan met een algenmagneet of een scheermesje.
Leiheit uitschuifbare stok met een soort van mop erop, anders is het niet te doen hier.
Van boven naar beneden en geen krassen
Ben bang dat de boel in mijn 60cm breed aquarium dan overstroomtChumbu schreef:Leiheit uitschuifbare stok met een soort van mop erop, anders is het niet te doen hier.
Maar ik ga eens een pasje proberen, klinkt als een simpele maar veilige oplossing!