Advies visbestand

Plaats reactie

Onderwerp auteur
iris88
0-200
0-200

Advies visbestand

Bericht door iris88 »

Hallo.

al 2 keer ben ik naar de rifwachter geweest in Hilversum (super mooie zaak, veel vissen)!
Ik ben mij aan het orienteren op het vissenbestand.... nu heb ik iets in mijn hoofd, MAAR ik wil eerst weten of het goed bij elkaar kan of dat het echt niet kan.....hier komt tie
mijn bak is 125 liter juiste waardes 26 graden, goed beplant.

dit heb ik al
5 kardinaal tetra's
5 kleine zilveren visjes (naam geen idee) (zo klein als een tetra)
dan wil ik het volgende erbij gaan doen
1 koppel kersenbuikjes (als ze jonkies krijgen wat ik hoop i like!)
1 koppel ramirezi/antennebaarsje
3 zoetwater kogelvisjes (onder voorbehoud)
garnaaltjes (ik weet het niet verstandig met de kogel)
3 maanvissen (risico i know)
paar gobio's
bijtjes

Wie kan mij hierin advies geven?
Thnx
groetjes iris :vis:

Breakytom
0-200
0-200

Re: Advies visbestand

Bericht door Breakytom »

Wat is de lengte van de bak? 80 cm? Anders zitten je maanvissen écht VEEL te klein. 3 kogelvissen met garnalen is geen slim idee, ik denk dat de garnalen het niet erg lang zullen overleven :? Als je de kogelvissen houdt moet je zowieso diepvries voer geven, anders beginnen de kogelvissen binnen de kortste keren aan de mooie lange vinnen van de maanvissen. Persoonlijk vind ik ook dat de bak al erg vol zit. De tetra's zitten in een te klein groepje, ik zou als ik jou was de tetra's minstens uitbreiden naar 10 stuks.

Tom
Greetings, Tom :)

Onderwerp auteur
iris88
0-200
0-200

Bericht door iris88 »

hay tom,
bedankt voor je reactie, klinkt hard maar kogelvissen hebben graag levend voer toch? vandaar de garnaaltjes
de lengte is inderdaad 80 cm, goed dat je zegt dat dat dan te krap word, dan gaat het niet door, de maanvissen dan.
ik heb eerder kogelvissen gehad en dat ging prima (in mijn vorige bak jaren geleden) alleen had ik de verkeerde meegekregen (perongeluk brakwater) die was ook snel dood helaas....
tetra's zal ik uitbreiden :D wel hebben de 5 tetra's 5 vrienden erbij gemaakt (die zilveren visjes) haha
bedankt voor je advies

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ja niet om je bestand af te kraken hoor, maar een 80 cm bak met een koppel kersebuiken wat af zet wordt je meestal niet vrolijk van, dan is de hele bak van hun.

Daarnaast raak je de jongen vaak aan de straat stenen niet kwijt, dus ik hoop dat ze niet gaan afzetten :lol: :lol:

Ik zou daar nog even over na denken, goed dat je je bestand eerst hier voorlegt :duim:

maar ja dan gaan wij ons er dus tegen aan bemoeien :lol:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
iris88
0-200
0-200

Bericht door iris88 »

bemoeien mag is alleen maar goed bedoeld advies :D
ik zat namelijk eerst te denken aan 1 koppel discusvissen vandaag werd ons verteld dat dat obsoluut niet mogelijk is in deze bak helaas :P maar wil een leuke vis hebben om te kweken die ik wel aan de straatstenen kwijt raak :P GEEN guppen en GEEN molly's haha

sj90
0-200
0-200

Bericht door sj90 »

Oei die kersenbuiken.. Ik heb ze ook op 80cm gehad en dat was niet leuk toen ze een nestje hadden! Ze jagen andere vissen letterlijk de dood in.

Als je echt wil kweken, neem dan een aparte kweekbak, speciaal ingericht op de optimale kweekomgeving voor die vissoort. Dan kun je in dit aquarium een mooi bestand opbouwen! Ook lijkt het me niet handig als je wil kweken dat je dan kogelvissen in zet; blijft we weinig over denk ik. Verdere tips, ja kogelvissen/maanvissen lijkt me geen slimme combinatie. Ook niet met garnalen (beetje duur voer ook, vind je niet :p). Misschien is dit bestand een idee/kun je van daar uit weer verder:

- 10 tetra's
- 5 zilveren visjes (misschien ook meer? Als je ze ergens kunt vinden. Misschien kun je een foto maken en hier vragen of iemand weet wat het voor soort is?)
- een mooi koppel (ramirezi, een kleinere goerami soort) voor de midden/bovenlaag
- een harem pauwooggrondels, waar je eventueel ook mee kunt kweken. 1 man met 2 vrouwen (ipv de kersenbuik), deze zwemmen meest onderin
Groet, Shanon

Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!

Mijn 240 liter bakkie!

AlfredAquarium
0-200
0-200

Bericht door AlfredAquarium »

ik zou sws geen antennebaarsjes en kersenbuiken bij elkaar zetten, deze zijn beide erg aggresief als ze jongen hebben. je hebt in de middenlaag de tetra`s al, je zou voor onderin corydorasjes kunnen nemen, en voor bovenin een harempje dwerggourami`s of honinggourami`s.
wat je ook kan doen is een apistogrammasoort onderin en je tetras uitbereiden.