Gister kreeg ik een fles Biogro waterplanten. Alleen snap ik niet helemaal wat het nu precies is. Er staat op dat het goede bacteriën zijn. Betekent dat, dat het geen plantenvoeding is, dat ik het dus naast mijn plantenvoeding geef en niet in plaats van?
Is het veilig voor garnalen?
Er staat ook op, dat UV lampen en ozonlampen 24 uur uit moeten blijven na het toevoegen ervan. Weet iemand of de 11 watt lampen van Dennerle, de lampen van de nano cubes, UV of ozonlampen zijn en of die gewoon mogen branden na het toevoegen?
Biogro Waterplanten
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Biogro Waterplanten
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Re: Biogro Waterplanten
Biogro waterplanten
Biogro waterplanten verbetert uw biologisch evenwicht. Uw planten worden sterker en gezonder en de planten voelen zich een stuk beter. Biogro waterplanten vermindert de groei van alg.
Biogro waterplanten bevat 8 pathogeen vrije en natuurlijk geweekte bacteriën. Biogro waterplanten hecht zicht aan wortels van planten, hierdoor wordt het voor de planten eenvoudiger de beschikbare voedingstoffen op te nemen waardoor de wortelontwikkeling wordt gestimuleerd.
Biogro versterkt de planten. Het fotosynthese proces wordt versneld, waardoor planten sneller en gezonder groeien. De planten worden beter beschermd tegen ziekten. Deze bacteriën komen van nature niet voor in uw aquarium, door het doseren van Biogro waterplanten bent u er van verzekerd dat deze bacteriën ook in uw aquarium voorkomen.
Om de groei te stimuleren is het zuurstofgehalte van uw aquarium zeer belangrijk. Het beluchten van het aquarium is dus nodig want het verhogen van het zuurstofgehalte bevordert het biologisch evenwicht in het aquarium.
Biogro waterplanten is eenvoudig in gebruik en 100% milieu vriendelijk en niet schadelijk voor mens, plant en dier.
Bij het toevoegen van Biogro dient u de UV-Lamp en/of het ozon apparaat 1 dag stil te zetten. Het gebruik van pesticiden en/of chemische middelen wordt afgeraden.
· Verbeterd de weerstand tegen ziekte;
· Vermindert de schik tegen overplanten;
· Vermindert algengroei;
Verhoogd de resistentie tegen pathogeen bacteriën.
-------------------------------------
Ok....het zijn dus bacteriën die je planten helpen om voedingstoffen uit het water op te nemen? Het zijn dus geen voedingsstoffen voor je planten zelf.
Je huidige lampen zijn geen UV lampen (daar mag je niet inkijken en zijn dus altijd afgeschermd) en ozon is een gas. geen licht. Dus ja, je kunt het veilig gebruiken, de vraag is of je het nodig hebt. Wat wil je bereiken met het toedienen van dit middel.
ps. Geen idee of het samen kan met garnalen, dat weet wellicht een van de andere leden wel.
Wil je meer weten over een soort? Kijk eens in onze database: AquaforA Database
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Ja, wat wil ik bereiken ermee? Dat is afhankelijk van wat het middel doet. Ik denk dat het de bedoeling is dat ze er mooier van worden? Ik ken het niet, het zat bij mijn prijs van de fotowedstrijd. Zou zonde zijn om het niet te gebruiken, maar dan wil ik wel eerst weten hoe of wat en zeker of het veilig is voor de garnalen. De beschrijving op de verpakking is voor mij bijvoorbeeld niet duidelijk of jet het naast je gewone plantenvoeding kan gebruiken. Maar zoals jij het zegt, zou dat dus moeten kunnen.
Is er iemand die het product kent en ervaring heeft met het gebruik ervan? En met het gebruik bij garnalen?
Is er iemand die het product kent en ervaring heeft met het gebruik ervan? En met het gebruik bij garnalen?
Ik zit een beetje met hetzelfde, daar ik die ook heb gewonnen en ook geen idee heb, wanneer en hoe te gebruiken.
Bijvoorbeeld:
Is de beluchting d.m.v. mijn uitstroom naar het oppervlak voldoende?
Kan ik het rechtstreeks in de bak kippen, of moet ik het eerst verdunnen?
Bijvoorbeeld:
Is de beluchting d.m.v. mijn uitstroom naar het oppervlak voldoende?
Kan ik het rechtstreeks in de bak kippen, of moet ik het eerst verdunnen?
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Er staat op de verpakking dat het het liefst in het filter moet, maar als dat niet kan, kan het ook gewoon in het water. Dus ik denk dat het rechtstreeks in het water kan ja. Maar inderdaad, de beluchting.
Had ik effe gemist, maar blijft inderdaad de andere vraag open staan?
Ik heb juist weinig beluchting, daar deze de CO2 uit het water verdrijft en mijn planten zijn echte CO2 junks
Ik heb juist weinig beluchting, daar deze de CO2 uit het water verdrijft en mijn planten zijn echte CO2 junks