Bestand 240 liter

Plaats reactie

Onderwerp auteur
sj90
0-200
0-200

Bestand 240 liter

Bericht door sj90 »

Hallo luitjes! Ik heb er eens rustig naar gekeken, al wat suggesties gehad maar ik wil nu specifiek een bestand aan jullie voorleggen. Tips, meningen en kritiek (maar wel lief doen tegen mijn tere zieltje! haha :mrgreen: ) zijn dus welkom.

240 liter, 120x40x50. Buitenfilter met enkele sproeibuis (zelfgemaakt), aan de korte kant rechts. Temperatuur 24-25 graden, redelijk beplant, wortelhout en stenen holen. Foto:

Afbeelding

Huidig bestand:

3 corydoras aeneus albino (word 6 stuks)
3 corydoras punctatus (word ook 6 stuks)
5 synodontis lucipinnis
1 appelslak
2 ancistrus domesticus (plus 3 jongen)
vuurgarnalen

Word gewoon een gezelschapsbak. Aangezien de bodem redelijk vol is, zoek ik vooral voor de midden en bovenlaag vissen. Zelf zat ik aan een van de volgende bestanden te denken:

15x zwarte fantoomzalm
6x knorgoerami
12x pseudimugil mellis

of

12 microrasbora erythromicron
12 galaxy rasbora
6 knorgourami

of

10 keizertetra
koppel honing goerami
12 rode fantoomzalm

De meeste voorkeur heb ik voor de knorgoerami's, de beide rasbora soorten vind ik ook geweldig. Zou het een probleem zijn om 2 rasbora soorten te houden samen, of is 1 beter?
Groet, Shanon

Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!

Mijn 240 liter bakkie!

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Bestand 240 liter

Bericht door Fabian »

Ik denk dat het een mooier gezicht zal zijn als je maar 1 scholenvisje neemt, en je de groep daarvan uitbreidt naar 25/30. ;) Daarnaast zouden bijvoorbeeld knorgoerami's nog prima kunnen!

Onderwerp auteur
sj90
0-200
0-200

Bericht door sj90 »

Dat kan natuurlijk ook!

Ik heb vandaag toevallig 6 fantoomzalmjes op de kop getikt, de zwarte. Mooie exemplaren, ben er heel blij mee! Die school ga ik in elk geval uitbreiden naar 15 stuks, misschien meer. Zal er eens over nadenken :)
Groet, Shanon

Mijn 240 liter bakkie!

trudy1942
0-200
0-200

Bericht door trudy1942 »

Hoi. Ik heb ook een 240 ltr. aquarium. Ik heb zo'n 15 rasbora galaxy's zwemmen maar ik moet zeggen dat ze niet zo opvallen. Ik vind ze te klein. ze zijn prachtig hoor maar vallen niet op of je moet heel dicht bij het aquarium zitten. Het zijn van nature schuwe visjes en zwemmen bij mij voornamelijk achter in het aquarium. Ik heb wel zo'n 30 kardinalen er in en dat is prachtig. die zie je van verre.
Gr. Trudy

Breakytom
0-200
0-200

Bericht door Breakytom »

Mijn galaxy's zwemmen altijd mooi verspreid in de bak :D ook gewoon voorin. Ik denk dus dat dat ligt aan de vis zelf en niet zijn soort :vis:
Greetings, Tom :)

Onderwerp auteur
sj90
0-200
0-200

Bericht door sj90 »

Ligt idd aan de vis. Ik had eerst 6 fantoomzalmen die heel mooi samen schoolden. Uitgebreid naar 12; niks geen school meer haha!

De rasbora galaxy kan idd best schuw zijn, vooral als er veel andere/grotere medebewoners zijn. Zelf heb ik eerst gekozen voor knorgoerami's. Komt op termijn misschien nog wat bij, maar vind het voorlopig wel prima!
Groet, Shanon

Mijn 240 liter bakkie!

trudy1942
0-200
0-200

Bericht door trudy1942 »

Hoi.
Kan best zijn maar als ik op een afstand van een meter of 3-4 zit vind ik de rasbora's niet op vallen. Het ligt er ook aan hoeveel planten er zijn. Bij mij zwemmen ze graag tussen de planten en ik heb veel planten. Ga ik voor het aquarium zitten dan zijn ze prachtig. Maar ieder zijn keus!
Gr. Trudy