Gaten in nieuw blad van de Anubias

stylz
1000+
1000+

Re: Gaten in nieuw blad van de Anubias

Bericht door stylz »

het extra voeren gaat je niet helpen met je algen probleem, het gaat je eerder tegen werken, dus ik zou stoppen en naar normaal voeren terug gaan.
Je zal iets nitraat krijgen van je voer explosie, maar meer ellende dan alleen nitraat.
Je fosfaat wordt niet meer opgenomen als er geen nitraat meer is dit wordt ongeveer in een ratio van 1 : 10 opgenomen, is er geen nitraat meer dan kunnen de planten eenvoudig weg ook geen andere voedingsstoffen opnemen als fosfaat enz.
De 50% waterwissel is belangrijk om te garanderen dat je niet steeds verder weg loopt van je gewenste waarde, met minder zal je steeds verder van je gewenste waarde weg lopen.
Ik verwacht dat de nu gemeten 0,5 mg PO4 net zo goed een meet fout kan zijn, de test is niet zo nauwkeurig.
Heel veel andere stoffen meet je niet eens, maar zou je wel moeten meten, zoals, ijzer,calcium,kalium,magnesium enz.

Dat je een algen explosie krijgt kan wel kloppen, je planten moeten heel de dag kunnen assimileren, dat lukt niet omdat er nog steeds te korten zijn, zonder nitraat krijg je dus algen explosies.
Je planten gaan als ze een tekort hebben suikers lekken, daardoor krijg je penseelals, deze ontstaat niet door te veel voer, daar krijg je evt wel blauwalg van.
Te veel voeren om je voedings stoffen om hoog te krijgen zal ik nooit adviseren, er zijn stoffen te koop die direct dat effect hebben zonder alle vervelende effecten van te veel voer.
Wacht tot je nitro er is, een periode van voer explosies kan je maanden last van hebben.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Pinda
0-200
0-200

Re: Gaten in nieuw blad van de Anubias

Bericht door Pinda »

Inmiddels een flink aantal dagen met nitro verder en het probleem lijkt te zijn opgelost. Bedankt voor het meedenken :)
Zeventien jaar aquariaan, and counting.