Koudwatervissen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Juliaaaaah
0-200
0-200

Koudwatervissen

Bericht door Juliaaaaah »

Hoi allemaal!

Ik heb een paar dagen geleden een koudwater aquarium gekocht samen met 2 sluierstaartvissen.
Ik vraag me nu af welke v vissen of andere aquariumdieren hier bij zouden kunnen. Op dit moment vind ik de bak namelijk nog erg leeg.
De bak is 40x20x25 en er kan 20 liter in. Er zit ook een filter in.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik kan er vrij weinig over vinden.

Groetjes! :vis:

stylz
1000+
1000+

Re: Koudwatervissen

Bericht door stylz »

2 sluierstaarten zijn op zich al te veel voor het aquarium wat je hebt gekocht, dus wat mij aan gaat is het advies niets er bij, maar koop een groter aquarium als ze wat groter groeien.
Je moet toch al snel aan een 100 liter aquarium gaan denken voor 2 sluierstaarten.
Ook is de sluierstaart wat minder geschikt voor koudwater eigenlijk moet je de bak toch boven de 20 graden houden voor je sluierstaarten.

Met 20 graden krijg je ook weer de keuze uit andere vissen om er bij te zetten.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

JUJUTJE
0-200
0-200

Bericht door JUJUTJE »

Ik heb bij mijn sluierstaarten platty's en guppy's

sj90
0-200
0-200

Bericht door sj90 »

Wat Stylz zegt, 20 liter is veel te weinig voor 2 sluierstaarten. Platy's en guppen kun je beter ook wat warmer houden, ik denk minimaal wel 22 graden.

Misschien kun je iets anders met je aquarium doen? Neem bijvoorbeeld een mooi beplante bak, verwarming er in. Dan kun je denken aan wat garnalen en klein blijvende vissoorten. Met platy's en guppen heb je snel jongen en dan is je bak al overbevolkt. Kijk eens naar wat garnalen (vuurgarnaal bijv.) en misschien de microrasbora galaxy. Je kunt er meer mee dan je denkt, ook kleine aquaria kunnen heel mooi zijn!
Groet, Shanon

Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!

Mijn 240 liter bakkie!