Nieuw bestand
Nieuw bestand
Hallo Iedereen.
Ik heb een vraagje over mijn bestand. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe bewoner, aangezien ik nog maar 2 kuhlii's heb (er zijn er 4 zoek, zijn er niet uit, zitten niet in de schuilplaatsen, onder de planten, niet in de filter en niet in de bodem).
Mijn bestand is:
3 Platy's (alle jong gaat weg)
19 neon-tetra's
2 pangio kuhlii's
x aantal mini-japonica
en binnenkort 20 vuurtjes.
Zou hier een groepje corydoras van 6 á 10 stuks bij kunnen en eventueel 6 bijlzalmpjes?
Het gaat om m'n Juwel Rekord 800 (110 liter 81*36*39).
Waterwaardes:
Temp: tussen 23 en 24. Temp kan ook met ong. halve graad verhoogd worden.
PH: 7.2 ongeveer.
Ik probeer het rond de 6.5 te krijgen.
KH: 7
GH: onbekend. Is volgens m'n test rond de 20.
Voedsel:
- 1x á 2x per week diepvriesmix.
- overige dagen: mix van vlokkenvoer, garnalenvoer vanwege spirulina en 2 á 3 tabletjes bodemvissenvoer.
- Verder 1x per week een paar korrels sluierstaartenvoer.
Filter: Eheim 2213 en Superfish aqua-flow 400. in totaal ongeveer 1200 liter per uur.
Ik wil graag zuid-amerikaans. Ik ga van m'n bak een zuid-amerika biotoop maken, waar de planten niet volledig correct zijn, en ik wil ook graag de kuhlii's houden, vind ze wel leuk al met al, maar zie ze te weinig.
Ik heb een vraagje over mijn bestand. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe bewoner, aangezien ik nog maar 2 kuhlii's heb (er zijn er 4 zoek, zijn er niet uit, zitten niet in de schuilplaatsen, onder de planten, niet in de filter en niet in de bodem).
Mijn bestand is:
3 Platy's (alle jong gaat weg)
19 neon-tetra's
2 pangio kuhlii's
x aantal mini-japonica
en binnenkort 20 vuurtjes.
Zou hier een groepje corydoras van 6 á 10 stuks bij kunnen en eventueel 6 bijlzalmpjes?
Het gaat om m'n Juwel Rekord 800 (110 liter 81*36*39).
Waterwaardes:
Temp: tussen 23 en 24. Temp kan ook met ong. halve graad verhoogd worden.
PH: 7.2 ongeveer.
Ik probeer het rond de 6.5 te krijgen.
KH: 7
GH: onbekend. Is volgens m'n test rond de 20.
Voedsel:
- 1x á 2x per week diepvriesmix.
- overige dagen: mix van vlokkenvoer, garnalenvoer vanwege spirulina en 2 á 3 tabletjes bodemvissenvoer.
- Verder 1x per week een paar korrels sluierstaartenvoer.
Filter: Eheim 2213 en Superfish aqua-flow 400. in totaal ongeveer 1200 liter per uur.
Ik wil graag zuid-amerikaans. Ik ga van m'n bak een zuid-amerika biotoop maken, waar de planten niet volledig correct zijn, en ik wil ook graag de kuhlii's houden, vind ze wel leuk al met al, maar zie ze te weinig.
Re: Nieuw bestand
Dat moet wel kunnen denk ik hoor.
6-7 bijltjes. Hoeveel cory's ligt een beetje aan het soort ..Sommige worden wat groter anderen blijven wat kleiner.
6-7 bijltjes. Hoeveel cory's ligt een beetje aan het soort ..Sommige worden wat groter anderen blijven wat kleiner.
De pygmeaus kan er prima bij. Daarvan kunnen er denk ik zelfs wel 10 van.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Ook zeg maar 10 pygmy's en dan 6 bijlzalmpjes?
Zojuist m'n hele aquarium leeggehaald. Ik heb 3 kuhlii's ipv 2.
Zojuist m'n hele aquarium leeggehaald. Ik heb 3 kuhlii's ipv 2.
Ja hoor dat zou goed kunnen 
En kuhli's zijn inderdaad meesters in verstoppen. Ik was er bijna een jaar van overtuigt dat ik maar 2 kuhli's had tot ik een keer een nieuw soort tabletje in de bak gooide voor de bodembewoners en er ineens nog twee zag
En kuhli's zijn inderdaad meesters in verstoppen. Ik was er bijna een jaar van overtuigt dat ik maar 2 kuhli's had tot ik een keer een nieuw soort tabletje in de bak gooide voor de bodembewoners en er ineens nog twee zag
Ja hoor dat zou geen probleem moeten zijn 
Hou er met bijlzalmpjes wel rekening mee, dat ze ver kunnen springen. Is je aquarium van boven helemaal afgesloten? Anders zou ik het niet doen, dan kon het wel eens gebeuren dat je ze buiten je bak terug vind 
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Het is helemaal afgesloten ja, maar ze kunnen zo bij m'n lampen. Dus ik begin toch te twijfelen of ik ze wel neem en niet andere leuke visjes die klein blijven en in de bovenste laag zwemt.
Wie weet epiplatus annulatuskayleeD schreef:Het is helemaal afgesloten ja, maar ze kunnen zo bij m'n lampen. Dus ik begin toch te twijfelen of ik ze wel neem en niet andere leuke visjes die klein blijven en in de bovenste laag zwemt.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Helaas West-afrika. Ik wil graag een Zuid-amerikaans oppervlakte visje, omdat ik m'n aquarium helemaal z-a wilt (alleen de platy's+kuhlii's gaan niet weg, maar hoop op een gegeven moment een 60cm bakje te mogen opstarten, dan gaan die 2 daarin)
Bijltjes springen met name als ze proberen te vluchten. Voor alle oppervlaktevissen geld dat ze kunnen springen. Zo jagen ze..Al is dit gedrag in een aquarium niet echt nodig omdat hun voer op het oppervlakte drijft.
Het kan wel hoor. Ik heb ze zelf ook gehad zonder afdekruit met lichtkap. Heb nu halfsnavelbekjes die hebben ook nog nooit gesprongen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ook nooit zal gebeuren..
Bij mij zijn het trouwens de vissen waarvan je het niet verwacht die uit de bak springen.. Ik was laatst met mijn kap bezig die ik dus op de grond had liggen, toen er ineens een kegelvlekje uit de bak sprong en op de grond belandde..
Hij heeft het gelukkig wel overleeft
Bij mij zijn het trouwens de vissen waarvan je het niet verwacht die uit de bak springen.. Ik was laatst met mijn kap bezig die ik dus op de grond had liggen, toen er ineens een kegelvlekje uit de bak sprong en op de grond belandde..
Hij heeft het gelukkig wel overleeft