Visbestand voor mijn viso 180

Plaats reactie

Onderwerp auteur
goosse
0-200
0-200

Visbestand voor mijn viso 180

Bericht door goosse »

Het aquarium is 92 x 41x 55 groot en ik heb de planten er vandaag ingezet en ben aan het nadenken over mijn vissen.
Eerst nog even geduld voordat ik ze ga halen maar de voorpret welke het worden ben ik druk mee.
Het wordt een gezelschapsbak en ik heb zelf de volgende vissen die ik wil hebben
8 guppen (2 mannen en 6 vrouwen)
3 zwaardragers ( 1 man met 2 vrouwen)
10 neon tetra's
8 corydoras
2 kersenbuiken (man en vrouw)

Vraag van mijn kant is is dit een goed samengesteld bestand?
Zou er misschien wat bij kunnen?
Zou graag maanfasen of span goerami's erbij hebben maar of de combinatie lijkt niet goed en het water stroomt redelijk bovenin.
Wie weet als er nog wat bij een kan een leuke vis voor hierbij?

MatthijsH
1000+
1000+

Re: Visbestand voor mijn viso 180

Bericht door MatthijsH »

Kersebuiken? Had ik nooit gedaan met die andere vissen die je wilt.

sj90
0-200
0-200

Bericht door sj90 »

Kersenbuiken zijn inderdaad best lastige visjes (mijn ervaring dan). Heb ze ook gehad, en totdat ze jongen kregen waren ze best leuk. Daarna: ze bewaken een groot territorium voor hun jongen. En met jongen bedoel ik: 50-200 kleine visjes!! Het mannetje heeft menig ander visje de dood in gejaagd, en het vrouwtje was ook zeker niet lief.

Zeker de neons gaan dat niet waarderen, zijn rustige visjes. Ook met zwaarddragers zou ik uitkijken, dat ging bij mij dus volledig verkeerd.

Kortom; de kersenbuik cichlide is een leuke en mooie vis, tot er nestjes komen. Mocht je ze wel willen: neem geen vissen die de kersenbuiken in de weg zitten. Zorg voor een hol (of meerdere, kersenbuiken zijn holenbroeders) en houd het goed in de gaten! Dat je een man en vrouw koopt wil nog niet zeggen dat ze daadwerkelijk een koppel vormen. Vormen ze geen koppel: gaan ze lelijk doen. Wissel dan de man of de vrouw om voor een ander exemplaar in de winkel ;)

Een andere, leuke holenbroeder is misschien een pauwooggrondel? Die zijn niet agressief, hoogstens wat beschermend als ze jongen hebben. Deze kun je ook in een harem houden (1 man/2 vrouw). En anders misschien gourami's, alhoewel die in de bovenste waterlaag zwemmen en ook wel eens etterig willen zijn als ze een schuimnest hebben. Maar een goerami lijkt me beter bij je beoogde bestand passen; bijvoorbeeld de knorgoerami, chocolade goerami of de honing goerami.
Groet, Shanon

Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!

Mijn 240 liter bakkie!

Onderwerp auteur
goosse
0-200
0-200

Bericht door goosse »

Dank de pauwooggrondel lijkt me een mooi alternatief voor de Kersenbuik.
Ken ze niet en heb ze nooit gehad maar eens kijken of ze makkelijk te krijgen zijn :D

Goerami is heel wat anders volgens kin die zwemt boven en dat zoek ik niet en daarnaast stroomt het water redelijk en dat vind de goerami niet leuk volgens mij.