Hallo
Ik ben hier nieuw en weet niet echt goed waar ik deze topic moet plaatsen.
Kleine twee weken geleden heb ik me een aquarium gekocht. Ik wil eens vissen onderhouden want het lijkt me leuk.
Ik heb al veel research gedaan, de aquarium is een week aan het draaien daarna vissen ingedaan, alles lijkt me goed en gezond. Testen waren oke etc.
Maar ik wil graag wat meer planten inplaatsen en het beter inrichten. De vissen zitten er al in. Wat is het beste, om het water van de aquarium in een andere bak gieten samen met de vissen, de aquarium uitkuisen en opnieuw inrichten?
Of helft van het water eruit doen samen met de vissen en ze zo opnieuw inrichten.
Hopelijk snappen jullie zo wat men vraagstelling.
Aquarium opnieuw inrichten
Re: Aquarium opnieuw inrichten
Ik geloof dat ik je vraag wat begrijp 
Je hebt de verkeerde volgorde gehanteerd met de inrichting, het is eerst de bak inrichten met hout,stenen,kastelen wat je maar wil, dan als hij nog vrijwel droog is de planten plaatsten en na een week of 3 de vissen er in.
Maar ja jij hebt nu al vissen
Dus vissen apart zetten en dan inrichten met harde materialen beetje water er bij, planten aanplanten, verder afvullen.
Indien je het hebt CO2 aan zetten, sporen elementen er in, en ja als je geen andere aquarium hebt voor je vissen moeten die er ook weer in
Ga net schoon maken of je grind uitkoken, je hebt nu wat bacterien en die maak je alleen maar dood, dus doe daar zo min mogenlijk mee hou je grind of wat je ook op de bodem hebt nat, tijdens het hele her inrichten.
Suc6, oja de aller belangrijkste stap was je nog vergeten, wordt als je de aanschaf van een aquarium overweegt lid van ons forum
Je hebt de verkeerde volgorde gehanteerd met de inrichting, het is eerst de bak inrichten met hout,stenen,kastelen wat je maar wil, dan als hij nog vrijwel droog is de planten plaatsten en na een week of 3 de vissen er in.
Maar ja jij hebt nu al vissen
Dus vissen apart zetten en dan inrichten met harde materialen beetje water er bij, planten aanplanten, verder afvullen.
Indien je het hebt CO2 aan zetten, sporen elementen er in, en ja als je geen andere aquarium hebt voor je vissen moeten die er ook weer in
Ga net schoon maken of je grind uitkoken, je hebt nu wat bacterien en die maak je alleen maar dood, dus doe daar zo min mogenlijk mee hou je grind of wat je ook op de bodem hebt nat, tijdens het hele her inrichten.
Suc6, oja de aller belangrijkste stap was je nog vergeten, wordt als je de aanschaf van een aquarium overweegt lid van ons forum
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Oke dankuwel!!
Ik had me gewoon een beetje gehaast bij het inrichten en erni bij nagedacht :p
Nog een vraagje ik denk dat ik te weinig grind heb inggedaan, kan ik gwn meer bij doen of tast dat de bacteriecultuur ook aan?
Ik had me gewoon een beetje gehaast bij het inrichten en erni bij nagedacht :p
Nog een vraagje ik denk dat ik te weinig grind heb inggedaan, kan ik gwn meer bij doen of tast dat de bacteriecultuur ook aan?
gewoon aanvullen is prima
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Als je zo nu en dan eens iets wilt verplaatsen of bijvullen hoef je niet perse de vissen eruit te halen hoor. Als dat zo was zou ik zo om de week alle vissen moeten uitvangen omdat ik weer eens iets wil verbeteren aan mijn bak
Je kunt dan een deel van het water eruit halen zodat je bak niet overloopt als je met je armen erin zit of wanneer je er grint bij gooit.. Het voorkomt ook dat evt springende vissen eruit kunnen springen omdat ze proberen weg te vluchten voor je. Het uitvangen van visjes is misschien wel stressvoller voor ze dan dat je ze erin laat zitten..
Ik doe het alleen als ik mijn vissen overbreng naar een nieuw aquarium.
Let wel op evt bodembewoners dat je niets bovenop ze plaatst!!
Ik doe het alleen als ik mijn vissen overbreng naar een nieuw aquarium.
Let wel op evt bodembewoners dat je niets bovenop ze plaatst!!