verwarming 1/4 boven water (klein beetje rook eraf)

Plaats reactie

Onderwerp auteur
brammetjepsv
0-200
0-200

verwarming 1/4 boven water (klein beetje rook eraf)

Bericht door brammetjepsv »

Hallo mensen even snel een accouny aangemaakt maar weinig tijd om me even voor te stellen aangezien ik mijn verwarmingselement vergeten van de stroom af te halen. Hij was voor 3/4 nog onder water maar er kwam een beetje rook vanaf. Hij was niet erg heet. Hoe kom ik er nu achter of ik hem nog kan gebruiken? Sorry voor de typfouten maar moest het even vlug schrijven.

Hoop voldoende info te hebben gegeven. Gr bram

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: verwarming 1/4 boven water (klein beetje rook eraf)

Bericht door Kevin »

In een emmer met een losse thermometer ter controle.

Nog welkom Bram.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

no_mans_land
0-200
0-200

Bericht door no_mans_land »

brammetjepsv schreef:Hallo mensen even snel een accouny aangemaakt maar weinig tijd om me even voor te stellen aangezien ik mijn verwarmingselement vergeten van de stroom af te halen. Hij was voor 3/4 nog onder water maar er kwam een beetje rook vanaf. Hij was niet erg heet. Hoe kom ik er nu achter of ik hem nog kan gebruiken? Sorry voor de typfouten maar moest het even vlug schrijven.

Hoop voldoende info te hebben gegeven. Gr bram

is het een glazen? indien ja, als hij niet stuk gesprongen is, kun je hem nog gebruiken...,
gebruik hem en controleer of hij nog afspringt, en dat hij de temp aan houd die je instelt...

mijn glazen verwarmingselementen haal ik er nooit uit... liggen in de bioloog en als ze aan vervanging toe zijn, of ik moet ze verwijderen om een of andere reden, trek ik ze uit, en laat ik ze meestal een kwartier tot half uur liggen..
waarom... joost mag het weten, gewoon om ze af te koelen denk ik...

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

nee groot gelijk een verwarmings element kan in het water koud aanvoelen en als hij droogvalt nog knap warm worden van de warmte die er nog in zit, om de topic starter gerust te stellen als je glas nog heel is dan is je thermostaat dat ook :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0