Hallo,
Zoals de titel al zegt zit ik te denken een betta aan me bestand toe te voegen.
Het is voor me rekord 800.
Hier zit in of komt er sowieso in:
6mandarijn garnalen
10 red rili
15 blauwoogjes
1 ancistrus
5 corydoras
De betta die ik dan haal zit in de winkel bij garnalen en dat gaat allemaal goed dus dat is geen probleem.
Is het slim hier een betta bij te plaatsten of beter een harem honing goerami's.
Wat raden jullie aan?
wel of geen betta erbij?
Re: wel of geen betta erbij?
Ik vraag me af of de betta inderdaad goed gaat in combinatie met de garnalen... Dat de verkoper in de winkel dat zegt, hoeft nog niet meteen waar te zijn
Ik zou de gok dus niet wagen.
Mijn betta die lust wel een garnaaltje, maar kreeg ze bijna nooit te pakken. En garnalen kweken zo snel dat je af en toe wel één kan missen.
Nu heb ik wel op het vivarium gehoord dat bettas allemaal hun eigen gedrag hebben(meer dan andere vissen) dus het kan zijn dat je één krijgt die zich niets van de garnalen aantrekt.
Nu heb ik wel op het vivarium gehoord dat bettas allemaal hun eigen gedrag hebben(meer dan andere vissen) dus het kan zijn dat je één krijgt die zich niets van de garnalen aantrekt.
Bij garnaaltjes als red rili en mandarijn kweken ze minder snel. Bij vuurtjes zou het inderdaad kunnen.keizervis schreef:Mijn betta die lust wel een garnaaltje, maar kreeg ze bijna nooit te pakken. En garnalen kweken zo snel dat je af en toe wel één kan missen.
Hmm het is wel in 80cm heh maar dan maar geen betta het is ook niet me bedoeling dat de garnaaltjes weg gaan kruipen voor me betta.
Die kans loop je wel. Vriendin van mij had ook een betta bij haar rili's gezet en betrapte de betta erop ze te vangen en op te eten. De overige rili's zag ze niet meer tot ze betta apart zette.....jenee98 schreef:Hmm het is wel in 80cm heh maar dan maar geen betta het is ook niet me bedoeling dat de garnaaltjes weg gaan kruipen voor me betta.
Zij heeft overigens wel een plakat man, die zijn wat vlotter dan bv een veiltail.
Het gaat om een halfmoon maar heb toch besloten om voor honing goerami's te gaan durf het toch niet aan een betta en hij pakt veel ruimte in.