Dit is een principe tekening van hoe het ong gaat worden

De groene dingen op de tekening zijn driedelige wartels, maar deze komen er niet meer in omdat ik afsluiters heb gekocht die ook deelbaar zijn. Dit kan makkelijk zijn om je systeem uit elkaar te halen voor wat onderhoud.
ik heb de pvc onderdelen bij https://www.vijverstunt.nl/ gekocht. Hier kan je alles halen maar er zijn natuurlijk nog veel meer shops.
Dit zijn de gereedschappen die ik zoal gebruik om de diffusor te maken

Als pvc lijm heb ik voor de griffon uni100 gekozen omdat deze een vullend vermogen heeft en iets dikker is dan andere pvc lijmen.
Als eerst ben ik vanavond begonnen met het maken van het voorfilter.
Van de moffen en afschroefbare afdekdeksels heb ik wat van af gezaagd, omdat ik dit mooier vond. Deze heb ik met de afkortzaag en de gewone handzaag gezaagd. Ik heb veel riolering gelegd in mijn eigen huis en ben toen tot de ontdekking gekomen dat dit het beste werkt al krijg je wel een iets grovere zaagsnede die je dan weer met een schuurpapiertje of vijl kan bijwerken.
hier een foto

De gaten in de deksel heb ik met de trapboor geboord en dit werkte uitstekend ik was bang dat ik met een gewone boor geen mooi rond gat kreeg omdat de 20mm buis precies in het gat moest passen, zodat het goed te verlijmen is en er niet teveel ruimte tussen het gat en de buis ontstaat. De buis die moet ik nu zelfs een klein beetje erin duwen dus is goed.

Ik heb nog niks vast gelijmd, dit doe ik als alle laatste als alles klaar is want, als je de boel vast lijmt krijg je het niet weer uit elkaar