Wat kan ik er nog bij doen in me aquarium?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Yvonne
0-200
0-200

Wat kan ik er nog bij doen in me aquarium?

Bericht door Yvonne »

In het aquarium zitten:
4 black molly's (waar volgens mij eentje van zwanger is)
7 Neon Tetra's
4 otocinclus
1 koppel gourami colisa lalia red

verder zou ik graag nog een groepje pantser meervallen willen en nog een koppel colisa lalia's maar dan een andere kleur. Zou dit kunnen ?

Het is een juwel Rio 180 afmetingen 100x40x50

Hier het forum waarin ik me voorstel met een foto van mijn aquarium (:
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 66#p266866

Groetjes Yvonne :vis:

AlfredAquarium
0-200
0-200

Re: Wat kan ik er nog bij doen in me aquarium?

Bericht door AlfredAquarium »

als je afgerond grind of zand op de bodem hebt kun je best corydorassen nemen ( neem aan dat je dat bedoelt met pantsermeervallen) houd er dan wel rekening mee dat dit een scholenvis is, een stuk of 10-15 kunnen wel in jouw aquarium. ik denk dat je er best nog wel een koppel gourami`s bij kan zetten, bij mij waren ze nooit aggresief. houd er dan wel rekening mee dat ze wel kunnen gaan kruizen, en de ''red'' vrouwtjes best kunnen gaan paren met je andere kleurslag of andersom.
voor de rest zou ik de neons ook aanvullen naar een wat groter aantal, word het schoolgedrag mooier van.

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Ik zou er persoonlijk geen 2 koppels colisa lalia inzetten. Vooral als ze jongen krijgen kunnen ze wel degelijk agressief worden.

Qua verdere uitbreiding zou ik ook je neontetra's aanvullen. Een stuk of 20 is wel erg mooi om te zien. Ook zouden corydorassen kunnen als de bodembedekking niet scherp is. Neem daar dan ook een mooi schooltje van. Voor de kleinere soorten zou ik voor 15-20 gaan en voor de grotere 10-15.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Rickpad schreef:Ik zou er persoonlijk geen 2 koppels colisa lalia inzetten. Vooral als ze jongen krijgen kunnen ze wel degelijk agressief worden.

Qua verdere uitbreiding zou ik ook je neontetra's aanvullen. Een stuk of 20 is wel erg mooi om te zien. Ook zouden corydorassen kunnen als de bodembedekking niet scherp is. Neem daar dan ook een mooi schooltje van. Voor de kleinere soorten zou ik voor 15-20 gaan en voor de grotere 10-15.
helemaal mee eens, wie weet nog een paar otto's er bij :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Yvonne
0-200
0-200

Bericht door Yvonne »

Gaat het kweken van de colisa lalia zo makkelijk dan? Ik Was niet van plan ermee te gaan kweken aangezien ik nog een soort van beginner ben haha

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Yvonne schreef:Gaat het kweken van de colisa lalia zo makkelijk dan? Ik Was niet van plan ermee te gaan kweken aangezien ik nog een soort van beginner ben haha
Kweken is meestal geen verstandig besluit, meestal raak je de jonkies niet kwijt
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Yvonne
0-200
0-200

Bericht door Yvonne »

Nee ik bedoel ermee als ik mijn aquarium zo laat of ze dan zullen gaan kweken. Temperatuur van het aquarium is ongeveer 26 graden.

Ik heb trouwens corydorassen gekocht maar wel maar 5.. Had dit te laat gelezen.. Het is de corydoras julii. Moet ik er dan nog een paar bij kopen of voelen ze zich zo ook happy?

Verder had ik nog kongozalmen gezien en deze vond ik ook super mooi, kan ik deze in mijn bak houden met de vissen die ik heb? En wat voor een eisen hebben ze?

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Puur voor het kweken zou ik het niet doen nee.
Maar bij deze vissen is dat dusdanig makkelijk dat je inderdaad kans hebben dat beide koppels tegelijk besluiten om toch maar een nestje te bouwen. En das vragen om problemen.

Je hebt dus vrij grote kans dat ze het wel degelijk zullen proberen. Mocht het zover zijn dan zou ik de jongen gewoon in de bak laten zitten. Om de reden zoals stylz hierboven al zegt. Je raakt ze gewoon zo lastig weer kwijt. Met een beetje mazzel houd je er overigens dan nogsteeds 1 of 2 over. Maar dat is een stuk beter dan 20 overhouden ;)

Over de cory's, zou er persoonlijk nog 5 bij halen.

De Kongozalmen worden volgens mij wel vrij groot en hebben volgens mij toch behoorlijk ruimte nodig.