Tijger lotus,
Ik heb eens ergens gehoord dat je een tijger lotus wanneer die is uitgegroeid moet afknippen tot zijn knol en dan in de koelkast moet leggen.. Zodat hij weer opnieuw geplant kan worden..
Is dit waar of niet haha?
Tijger lotus
Re: Tijger lotus
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord... 
Wat ik wel weet is dat je een knol, wanneer de plant ervan is losgelaten, in je bak kunt laten liggen (1/3 in de grond) en dat er dan nieuwe lotussen uit kunnen voortkomen. Maar je kunt de plant het best zo lang mogelijk aan de knol laten zitten. Op een gegeven moment gaat de plant zelf nieuwe uitlopers maken en zo krijg je vanzelf meerdere lotusplanten.
Lotussen houden wel van een kleibolletje bij de voetjes. Zet ze liefst vol in het licht zo blijven ze het laagst.
Wat ik wel weet is dat je een knol, wanneer de plant ervan is losgelaten, in je bak kunt laten liggen (1/3 in de grond) en dat er dan nieuwe lotussen uit kunnen voortkomen. Maar je kunt de plant het best zo lang mogelijk aan de knol laten zitten. Op een gegeven moment gaat de plant zelf nieuwe uitlopers maken en zo krijg je vanzelf meerdere lotusplanten.
Lotussen houden wel van een kleibolletje bij de voetjes. Zet ze liefst vol in het licht zo blijven ze het laagst.
Okee ja ik vond het zelf ook al vreemd maar ik heb t wel gehoord van iemand.. Want hij schijnt uitgebloeid te zijn op een gegeven moment?
De knol bedoel je?Rick schreef:Okee ja ik vond het zelf ook al vreemd maar ik heb t wel gehoord van iemand.. Want hij schijnt uitgebloeid te zijn op een gegeven moment?
Ja op een gegeven moment is ie wel op ja..Maar dat verschilt per bol denk ik.
Is deze ook te snoeien en laat te houden?
Heb een hele lange steel en dan bovenin pas blad terwijl ik afbeeldingen zie van gewoon laag en vol plantje
Heb een hele lange steel en dan bovenin pas blad terwijl ik afbeeldingen zie van gewoon laag en vol plantje
Je kunt de steel afknippen ongeveer een halve cm boven de knol. Als je regelmatig de langere stelen weghaalt zal hij kleiner blijven. Ik gebruik altijd mijn nagels om ze af te snijdenRick schreef:Is deze ook te snoeien en laat te houden?
Lotusjes houden echter wel van veel licht. Hoe meer licht hij krijgt hoe lager hij blijft.
-
no_mans_land
- 0-200

als je de knol enz regelmatig losmaakt uit de bodem en regelmatig verzet, dan krijg je ook uitlopers...
Tijger Lotus is zo makkelijk dat je echt helemaal niets hoeft te doen om zonder moeite nieuwe knolletjes te bekomen.
Bij mij liggen er wekelijks nieuwe knolletjes met scheutjes naast de moederplant,zoveel zelfs dat ik ze helaas niet allemaal houden kan.Stengels die doorschieten gewoon zo laag mogelijk afbreken,en je houd het jaar rond een mooie plant.
Bij mij liggen er wekelijks nieuwe knolletjes met scheutjes naast de moederplant,zoveel zelfs dat ik ze helaas niet allemaal houden kan.Stengels die doorschieten gewoon zo laag mogelijk afbreken,en je houd het jaar rond een mooie plant.