sterk laagblijvende planten soorten
sterk laagblijvende planten soorten
Zou graag een paar tips hebben voor planten waar geen voedingsbodem voor nodig is. En ze moeten sterk zijn , mogen niet snel groeien en moeten laag blijven.

Re: sterk laagblijvende planten soorten
Uhm..progostemon Helferi of staurogyne repens?
-
AlfredAquarium
- 0-200

de anubias is ( enige varianten daargelaten) een kleinblijvende plant, deze word meestal op een steen of hout gebonden, maar ook tussen het grind heb ik ze het goed zien doen...
Bijna alle voorgrondplantjes zijn laagblijvend. Mss eens een kijkje in onze database nemen?
Greetings...
Super bedankt voor jullie tips! Ga eens kijken of er iets voor me tussen zit. 
een voedings bodem is iets wat wat ik toch al niet aan zou raden, anubias nana blijft leuk laag, maar die zou ik niet direct op grind zetten, dan gaat toch erg vaak de worterstok er aan.
Ook bij bv aquaplants online staan de planten op zone gesorteerd http://www.aquaplantsonline.nl/c/23/voorgrondplanten/ pas wel op soorten als HC hebben veel licht nodig, iets wat volgens mij niet combineert met jou aquarium, maar dat kan ik mis hebben, ik ben niet zo bekend met dergelijke aquaria.
Je zit dan ook vast aan CO2 en dat is met veel lichtbehoeftige lage plantjes zo.
Ook bij bv aquaplants online staan de planten op zone gesorteerd http://www.aquaplantsonline.nl/c/23/voorgrondplanten/ pas wel op soorten als HC hebben veel licht nodig, iets wat volgens mij niet combineert met jou aquarium, maar dat kan ik mis hebben, ik ben niet zo bekend met dergelijke aquaria.
Je zit dan ook vast aan CO2 en dat is met veel lichtbehoeftige lage plantjes zo.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Pogostemon helferi is een goede tip,staurogyne vindt ik al eerder een snelgroeier(ik moet hem wekelijks snoeien)
Als het echt traag en laag moet blijven zit je al snel bij anubia soorten.
Als het echt traag en laag moet blijven zit je al snel bij anubia soorten.
Van de Staurogyne kun je anders erg mooie veldjes maken. Je moet het dan inderdaad wel af en toe snoeien 
Lobelia cardinalis small is ook een leuke 
De pogostemon helferi is een mooie, maar mijn ervaring is dat hij wel graag een kleibolletje wil. Wat natuurlijk geen voedingsbodem is.
Verder kan ik je ook zeer zeker de anubias nana aanraden, daar bestaat zelfs een bonsaisoort van en dan worden de blaadjes niet groter dan 1 cm, voor als je echt een heel klein laag plantje zoekt. Echt een heel leuk plantje, op een klein laag steentje gebonden ziet dat er erg leuk uit op de voorgrond.
En anders misschien wat mos op steen of hout?
Naaldgras misschien? Dat kun je zelf mooi laag houden.
De lobelia Cardinalis bleef bij mij niet heel erg klein, die ging toch al snel naar de 20 cm toe (dat was nog voor ik Co2 ging toevoegen)
Verder kan ik je ook zeer zeker de anubias nana aanraden, daar bestaat zelfs een bonsaisoort van en dan worden de blaadjes niet groter dan 1 cm, voor als je echt een heel klein laag plantje zoekt. Echt een heel leuk plantje, op een klein laag steentje gebonden ziet dat er erg leuk uit op de voorgrond.
En anders misschien wat mos op steen of hout?
Naaldgras misschien? Dat kun je zelf mooi laag houden.
De lobelia Cardinalis bleef bij mij niet heel erg klein, die ging toch al snel naar de 20 cm toe (dat was nog voor ik Co2 ging toevoegen)
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Sja, bij mij ook. Maar hij wordt wel vaak gebruikt voor straatjes. De mini blijft wel wat kleiner volgens mij..En je kunt hem stekken.De lobelia Cardinalis bleef bij mij niet heel erg klein, die ging toch al snel naar de 20 cm toe (dat was nog voor ik Co2 ging toevoegen)
Sja ze zijn ook niet mijn eerste keus...Maar ze worden wel vaak gebruikt voor straatjes..karinD schreef:Ik had de mini.