limnophilia heterophylla
limnophilia heterophylla
weet iemand hoe je deze snel groeiend plantje kan snoeien ?
gewoon de toppen of niet ?
heb er in mijn oude bakkie mee meegemaakt dat ze dan verslijmen
gewoon de toppen of niet ?
heb er in mijn oude bakkie mee meegemaakt dat ze dan verslijmen
Re: limnophilia heterophylla
Idd toppen en de toppen weer terug in de grond steken.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
het gaat niet goed met dit plantje,
en wel meer niet.. maar ik heb gehoord dat het allemaal met omschakelen te maken heeft..
maar moet ook dit plantje omschakelen ?
me plantje verslijmt vanaf de onderkant,, en het word steeds dunner ik kan het haast niet meer stekken ?
wie heeft enig idee ?
en wel meer niet.. maar ik heb gehoord dat het allemaal met omschakelen te maken heeft..
maar moet ook dit plantje omschakelen ?
me plantje verslijmt vanaf de onderkant,, en het word steeds dunner ik kan het haast niet meer stekken ?
wie heeft enig idee ?
krijgt het wel genoeg licht?
ja ik neem aan van wel..
heb nu een hoop weggehaald en kijken wat t nu doet
heb nu een hoop weggehaald en kijken wat t nu doet
Heb alles al veranderd alles opnieuw gestekt en alles ligt in de prullenbak
Hoe moet ik dit lezen..? Heb je je inrichting veranderd, je plant gestekt en de slechte delen weggegooid?Rick schreef:Heb alles al veranderd alles opnieuw gestekt en alles ligt in de prullenbak
Of heb je alles opnieuw ingericht, gestekt maar was je toch niet tevreden en heb je alles in de prullenbak geknikkerd..
haha nee heb alleen de verslijmde delen en de kale plekken weg gehaald en gewoon de toppen opnieuw geplant
de plant viel ook uit aan de onderkant
Oh! Haha ik dacht alRick schreef:haha nee heb alleen de verslijmde delen en de kale plekken weg gehaald en gewoon de toppen opnieuw geplant
Nou..Ik ben even het internet opgedoken voor je want ik heb verder weinig ervaring met dit plantje. Ik heb hem wel zelf ook gehad maar heel kort omdat hij bij mij ook niet groeien wilde..En door de hele bak vervolgens takjes te vinden waren. Dus ik was er snel klaar mee...
Ik heb deze link voor je gevonden..Blijkbaar is het een lastig plantje. Hij zal heus bij sommige mensen prachtig groeien maar lang niet overal..
http://www.dewinters.nl/planten/Limnoph ... phylla.htm
Ik heb deze link voor je gevonden..Blijkbaar is het een lastig plantje. Hij zal heus bij sommige mensen prachtig groeien maar lang niet overal..
http://www.dewinters.nl/planten/Limnoph ... phylla.htm
hmmmm okee, dat had ik niet verwacht had idd verwacht dat het een makkelijk plantje zou zijn.
dan maar even aankijken en anders gewoon vervangen voor een ander leuk mooi snel groeiend plantje.
jij enig idee ?
dan maar even aankijken en anders gewoon vervangen voor een ander leuk mooi snel groeiend plantje.
jij enig idee ?
Belgisch groen is een plantje die snel groeit en er ook nog es leuk uit ziet.
Ik zou niet gaan voor waterpest ofzo..Da's echt ellendig spul.
Had je al vallisneria? Dan zou je de nana kunnen nemen die blijft wat kleiner. Lijkt net heel lang gras
Dit is het belgisch groen in mijn eigen bak. Het groeit lekker snel (ook zonder co2 alleen dan iets minder snel) En je kunt het heel mooi stekken. Ik laat de plant staan en haal de top eruit, die zet ik dan weer daarvoor.

En de vallisneria nana. Hij is nu al weer wat voller,ik had hem een beetje uitgedund door een baardalgenplaagje kort geleden... hij hangt een beetje naar rechts door mijn circulatiepomp

Edit: de vallisneria maakt uitlopers en kan heel snel groeien. Ik moet regelmatig de jonkies tussen de andere planten uithalen anders neemt het mijn hele bak in beslag
Ik zou niet gaan voor waterpest ofzo..Da's echt ellendig spul.
Had je al vallisneria? Dan zou je de nana kunnen nemen die blijft wat kleiner. Lijkt net heel lang gras
Dit is het belgisch groen in mijn eigen bak. Het groeit lekker snel (ook zonder co2 alleen dan iets minder snel) En je kunt het heel mooi stekken. Ik laat de plant staan en haal de top eruit, die zet ik dan weer daarvoor.

En de vallisneria nana. Hij is nu al weer wat voller,ik had hem een beetje uitgedund door een baardalgenplaagje kort geleden... hij hangt een beetje naar rechts door mijn circulatiepomp

Edit: de vallisneria maakt uitlopers en kan heel snel groeien. Ik moet regelmatig de jonkies tussen de andere planten uithalen anders neemt het mijn hele bak in beslag