Maar zo snel verslijmen, is echt niet goed
Hulp nodig! Z.S.M please:(
Re: Hulp nodig! Z.S.M please:(
Ben het er niet helemaal mee eens dat je CO2 nodig hebt voor deze plant. Ik houd mijn Alternanthera laag (is niet de mini versie) en deze is gewoon mooi rood, zonder CO2.
Ik ben het niet met je advies eens, om deze plant te laten groeien heb je veel licht nodig, met veel licht is CO2 noodzakelijk.Fabian schreef:Ben het er niet helemaal mee eens dat je CO2 nodig hebt voor deze plant. Ik houd mijn Alternanthera laag (is niet de mini versie) en deze is gewoon mooi rood, zonder CO2.![]()
Deze plant gaan houden werkt niet vanwege te weinig licht of je zet er meer licht op zonder CO2 en je komt CO2 tekort dus krijgt alg.
de enige combinatie die werkt is veel licht en CO2 je kan sommige planten echt niet houden zonder CO2 dit is er een wat mij aan gaat.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Fijn je te zien verschijnen stylz
Gezien ik uitzonderlijk vandaag geen dienst had en jij niet verscheen,heb ik het forum maar wakker gehouden.
Best vermoeiend
Respect dat je hier dagelijks zoveel tijd en energie insteekt
Stylz bevestigd bij deze wat ik al verkondigde,dit is echt geen makkelijke plant.
Hij wordt niet voor niets al weleens de alternantera verrecki genoemd
Gezien ik uitzonderlijk vandaag geen dienst had en jij niet verscheen,heb ik het forum maar wakker gehouden.
Best vermoeiend
Stylz bevestigd bij deze wat ik al verkondigde,dit is echt geen makkelijke plant.
ik ben in onderhandeling met Kevin, die heeft aangeboden mijn salaris te gaan betalenErikb schreef:Fijn je te zien verschijnen stylz![]()
het hangt nog op de secundaire arbeidsvoorwaarden, eigenlijk op Linda die vertikt het om koffie te gaan halen voor mij
Tja Stylz, mijn ervaring is dat deze plant groeit zonder CO2 en zonder alg...stylz schreef:Ik ben het niet met je advies eens, om deze plant te laten groeien heb je veel licht nodig, met veel licht is CO2 noodzakelijk.Fabian schreef:Ben het er niet helemaal mee eens dat je CO2 nodig hebt voor deze plant. Ik houd mijn Alternanthera laag (is niet de mini versie) en deze is gewoon mooi rood, zonder CO2.![]()
Deze plant gaan houden werkt niet vanwege te weinig licht of je zet er meer licht op zonder CO2 en je komt CO2 tekort dus krijgt alg.
de enige combinatie die werkt is veel licht en CO2 je kan sommige planten echt niet houden zonder CO2 dit is er een wat mij aan gaat.
onze planten zijn flexibel maar deze plant laten groeien vraagt veel licht zonder CO2 zit je dan in een heel kritisch gebied, erg onstabiel en erg gevoelig voor alg dus.
Ik zou het niemand aanraden zo als jij doet, je zoekt de grenzen van je systeem op en das nooit goed.
Ik zou het niemand aanraden zo als jij doet, je zoekt de grenzen van je systeem op en das nooit goed.
Het is dus wel mogelijk, dat geef je zelf nu ook aan. 
Ik plaatste mijn ervaring om te laten zien dat er nog zoveel grijsgebied is. Om meteen te zeggen dat de plant zonder CO2 verpieterd e.d. vind ik namelijk te kort door de bocht.
Ik plaatste mijn ervaring om te laten zien dat er nog zoveel grijsgebied is. Om meteen te zeggen dat de plant zonder CO2 verpieterd e.d. vind ik namelijk te kort door de bocht.
Pfffffffff Alsof je helemaal alleen was vandaag........Erikb schreef:Fijn je te zien verschijnen stylz![]()
Best vermoeiendRespect dat je hier dagelijks zoveel tijd en energie insteekt
![]()
Ha! Nou hier heb je een kopjestylz schreef:ik ben in onderhandeling met Kevin, die heeft aangeboden mijn salaris te gaan betalenErikb schreef:Fijn je te zien verschijnen stylz![]()
Gezien ik uitzonderlijk vandaag geen dienst had en jij niet verscheen,heb ik het forum maar wakker gehouden.![]()
het hangt nog op de secundaire arbeidsvoorwaarden, eigenlijk op Linda die vertikt het om koffie te gaan halen voor mij
Nou Juniortjuh..Zoals je denk ik al had begrepen is de reineckii een lastige plant om goed te onderhouden zonder extra licht en co2. Doch niet onmogelijk..
Dus misschien een idee om je te gaan inlezen over (bio) co2 en voor je plantjes aanschaft even te googlen wat de eisen van deze plant zijn voordat je ze aanschaft..
Ik was helemaal niet alleen
,maar dat je eigenlijk een waardige stylz vervanger bent wou ik de echte stylz even besparen na zijn werkdag
Weldra mag je jezelf smart fishcat gaan noemen en kunnen stylz en ik de aftocht blazen
De eer dat het een rotplant is gaat geheel naar jou visje
Weldra mag je jezelf smart fishcat gaan noemen en kunnen stylz en ik de aftocht blazen
Nou ik wil dat stokje nog helemaal niet overnemen hoorErikb schreef:Ik was helemaal niet alleen,maar dat je eigenlijk een waardige stylz vervanger bent wou ik de echte stylz even besparen na zijn werkdag
![]()
Weldra mag je jezelf smart fishcat gaan noemen en kunnen stylz en ik de aftocht blazen![]()
En ik heb toevallig zelf die rotplant gisteren nog in mijn bak gezet
Ja je kan op een randje lopen fabian bewijst het dat het kan.
Door co2, maar ook plantenvoeding, stroming en licht gaan je planten zeker beter groeien. Er moet een goede balans ontstaan tussen deze factoren anders kun je voedingstekorten en alg in de hand werken. Veel licht maar te weinig plantenvoeding zorgt voor alg. Licht goed, co2 goed, plantevoeding goed maar te weinig stroming? voedingstekorten (omdat voeding via de stroming bij de planten komt) en alg.juniortjuh schreef:super bedankt voor de tips guys!
zou meer co2 mijn andere planten (die t goed doen) NOG beter laten groeien?
ik hoor t graag!
Er komt nogal wat bij kijken dus. Maar laat je niet ontmoedigen! Wij zijn er om advies te geven en op internet staat ook veel info.
Lees als je tijd hebt de link die ik stuurde maar eens door.
-
juniortjuh
Onderwerp auteur - 0-200

Ik zal binnenkort een Co2 bus aanschaffen.
Ook zal ik nog een extra stromingspomp in mijn bak plaatsen zodat de stroming zowel links als rechts mijn bak bereikt:)
Bedankt voor de tips!
Ook zal ik nog een extra stromingspomp in mijn bak plaatsen zodat de stroming zowel links als rechts mijn bak bereikt:)
Bedankt voor de tips!
even wat anders.... een nitraat gehalte van 50-100mg/l vind ik ook wat aan de hoge kant