Gebobbelde vis, welke ziekte is dit? Zie foto's

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Anietake
0-200
0-200

Gebobbelde vis, welke ziekte is dit? Zie foto's

Bericht door Anietake »

• Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen wij om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk aan te vullen.

Waterwaardes:
    PH= 7
    KH= 4
    GH= ? geen idee ik kan dat nu niet meten, ik moet morgen nieuwe tests gaan halen
    Nitraat (no2)= 0
    Nitriet (no3)= 0
    Temperatuur= 26

Welke zichtbare veranderingen zijn er waar te nemen aan de vis: het is een kardinaaltetra en het is niet of hij helemaal vol met blaasjes zit. Hij is zeg maar helemaal gebobbeld. De vis is wel nog heel levendig. Hij was moeilijk te vangen.

Zijn er nog veranderingen aangebracht in of aan het aquarium: nee

Zijn er al medicijnen gebruikt voor dit probleem? nee
    zoja welke en hoeveel:
Ik heb foto's toegevoegd, weet alleen niet of je het zo kunt zien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Anietake,

Gezelschapsaquarium 150x60x60

Patman
800-1000
800-1000

Re: Gebobbelde vis, welke ziekte is dit? Zie foto's

Bericht door Patman »

Moeilijk te zeggen weer, maar dat is altijd met dit soort ziektegevallen. Zolang ze niet onder de witte stippen zitten moeten we ook maar uitgaan van de berichten en de foto.

Staan de schubben uit, (Denneappel-look), of zijn het echt blaasjes?

Ik zou hem apart houden, en een paar flinke druppels eSHa2000 erin doen. Ik vermoed zo op het eerste gezicht een schimmeltje of zo. En een breedband preparaat werkt daar best voor.

Een beetje Aquasafe of Aqutan in het water kan ook geen kwaad, goed voor de slijmhuid, en de vis wordt er relaxed van... Heeft hij op zijn minst nog het gevoel dat alles 'flex' is... gheghe..
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Onderwerp auteur
Anietake
0-200
0-200

Bericht door Anietake »

Patman schreef:Moeilijk te zeggen weer, maar dat is altijd met dit soort ziektegevallen. Zolang ze niet onder de witte stippen zitten moeten we ook maar uitgaan van de berichten en de foto.

Staan de schubben uit, (Denneappel-look), of zijn het echt blaasjes?

Ik zou hem apart houden, en een paar flinke druppels eSHa2000 erin doen. Ik vermoed zo op het eerste gezicht een schimmeltje of zo. En een breedband preparaat werkt daar best voor.

Een beetje Aquasafe of Aqutan in het water kan ook geen kwaad, goed voor de slijmhuid, en de vis wordt er relaxed van... Heeft hij op zijn minst nog het gevoel dat alles 'flex' is... gheghe..
Nee de schubben staan niet uit, het zijn echt blaasjes. Ik ga er in iedergeval Aquasafe in doen. Op het moment heb ik niks anders. Morgen effe halen. Als ie het tot morgen volhoudt althans. :? :(
Groetjes Anietake,

Gezelschapsaquarium 150x60x60

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

Hoe gaat het ondertussen met het visje?
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic