Dit is mijn 125L bak,
Ik vraag me af of deze goed is ingericht voor een koppeltje Apisto Orange Flashe.
Ik hoor t graag!

Ik ben het met stylz eens dat je bak helaas te klein is voor een harem apisto's.. Om deze vis in een koppel te houden is gewoon geen goed idee. Er zullen vast mensen zijn bij wie het (redelijk) goed gaat maar vissen kunnen qua temperament onderling sterk verschillen. Het kan dus zo zijn dat de mensen die ze succesvol in een koppel houden geluk hebben met rustige vissen. Ik had ze zelf ook graag gehad maar ik vind mijn bak (160 liter) te klein voor ze..juniortjuh schreef:Ik heb zelf in deze bak een tijd geleden een paartje hongsloi en een paartje pebas gehad, dit ging redelijk goed moet ik eerlijk zeggen, helaas ging het mis toen er 1 vrouwtje stierf (ik denk van ouderdom).
helaas verkoopt de winkel waar ik de apisto's wil kopen ze alleen per koppel:/

Bedoel je optimaal qua bakmaat?Rickpad schreef:Nou zie ik op een foto een diamant gourami, die overigens naar mijn mening ook niet optimaal zit. Dus ik weet niet of nog een territorium vormende vis wel een goed idee is.
Zoals Rickpad zegt zou het wel een beetje druk kunnen worden met diamantgoerami's én borelli's..Ik zou me gewoon even inlezen over de borelli en dan de keuze maken, een vrouw bij je diamantje of (wanneer je man niet meer is) evt gaan voor de borelli (als het in je bak past tenminstejuniortjuh schreef:zou dit dan wel kunnen met een borreli harem?
Ik zie in de bak geen enkele beplanting of enige beschutting in de bovenste laag van het aquarium. Ook oppervlakte vissen hebben een plekje nodig waar ze zich eventueel kunnen verschuilen.Catfish schreef:Bedoel je optimaal qua bakmaat?Rickpad schreef:Nou zie ik op een foto een diamant gourami, die overigens naar mijn mening ook niet optimaal zit. Dus ik weet niet of nog een territorium vormende vis wel een goed idee is.
Ik heb zelf diamantgoerami's in mijn 160 liter bak, en daarvoor in mijn 120 liter bak. Een koppel kan prima, een school uiteraard niet..

Koop er maar niet teveel in een keer, drijfplantjes groeien ontzettend hard, voor je het weet heb je er teveeljuniortjuh schreef:morgen ga ik een hele hoop oppervlakte planten kopen zodat ook de bovenlaag mooi beschut is, wij nemen ipv de gourami (die we uitscheppen) bijlzampjes, ik weet dat deze goed samen gaan met apisto's (mits er genoeg beplanting is;))
welke apisto's ga je dan nemen ?juniortjuh schreef:bijlzampjes, ik weet dat deze goed samen gaan met apisto's (mits er genoeg beplanting is;))