Mijn zelfbouw achterwand

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Snark
0-200
0-200

Mijn zelfbouw achterwand

Bericht door Snark »

Hallo iedereen, Ik ben vorige week begonnen met het bouwen van een achterwand. Het is voor mijn 360 liter aqarium. Omdat er een frame zit bovenin het aquarium kan de wand er niet in zijn geheel in en heb ik het in drie stukken gemaakt. Niet ideaal, maar ik denk dat ik het wel werkend kan krijgen. Ik heb expres een stuk weggelaten in het midden zodat ik nog wat kan variëren met posters.

Afbeelding
Vormen maken in het tempex

Afbeelding

Eerste laag tegellijm

Afbeelding

Derde laag tegellijm

Afbeelding

Vierde laag tegellijm en eerste laag verf

Dat is het tot nu toe. Ik kan alleen nergens epoxyhars vinden!! Ik wilde liever niet online bestellen vanwege verzendskosten en wachttijd, maar ik ben nu al op zoveel plekken bij bouwmarkten en etc geweest dat ik in benzine al meer kwijt ben denk ik.

Bij één bouwmarkt kreeg ik zelfs te horen "Epoxy? wat is dat? is dat een merk of een materiaal?" :roll:
Iemand tips bij welke winkels ik het zou kunnen halen? Ik heb al verschillende bouwmarkten, auto/klus winkels en verfwinkels geprobeerd. Ik wil het niet zonder epoxy coating doen omdat ik er sluierstaarten in wil gaan houden en die moeten zich met hun kropbegroeiing echt niet openhalen aan eventuele ruwe stukjes.

fenna
200-400
200-400

Re: Mijn zelfbouw achterwand

Bericht door fenna »

Hallo Robin,

Dat ziet er al mooi uit :)

De vergelijking qua kosten in zelf halen en laten opsturen is vaak in het voordeel van laten opsturen.
Zelfs onze forumsponsor mr boat die bij mij redelijk in de buurt zit kan het goedkoper opsturen dan dat ik het daar ophaal...

veel plezier :)
Fenna

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Roy H »

Je achterwand ziet er goed uit. Zelf had ik er iets meer reliëf in de stenen aangebracht, maar das een keuze.

Epoxyhars zou je mss ook via modelbouw of botenwinkels kunnen krijgen.

Bestel het zelf wel altijd online via onze sponsor http://www.MrBoat.nl. Prijs valt reuze mee en supersnelle levering.
Greetings...

Onderwerp auteur
Snark
0-200
0-200

Bericht door Snark »

Bedankt allebei. Op de site van MrBoat had ik inderdaad gekeken, maar nog niet bij verzendkosten want die staan er niet standaard bij. Ik zal er denk ik toch aan moeten geloven het online te bestellen. De gladde stenen is inderdaad een keuze.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

het valt niet mee lager te komen in prijs zelfs met verzending, ik bedoel tenzij je op de fiets gaat is een paar euro benzine met de huidige prijzen zo verstookt.

suc6 met je wand :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0