Hoi,
Ik weet niet of mijn vraag op de goede plek staat.
Maar ik heb sinds 3 weken de jet flo 50 binnenfilter in mijn aquarium wat ik nog aan het opstarten ben.
In eerste instantie zat er een andere filter in maar ik werd gek van het gerammel, gezoem en geratel. Ik woon in een studiootje dus ik slaap in dezelfde ruimte als waar het aquarium staat.
Ik heb er toen dus een nieuwe jet flo 50 in gehangen, maar na 1 dag begon die steeds erger te zoemen/brommen. Het komt boven de televisie uit en ik lig er echt wakker door!
Het aquarium trilt zelfs mee en de kast waar hij op staat ook.
Nu heb ik het filter al schoongemaakt, op verschillende manieren gehangen, op zijn kop gehouden om de lucht eruit te laten, maar dan is hij een uur stil en dan begint de herrie weer!
Wat doe ik fout?
En als het bij het filter hoort. Welke filter is écht stil? Het liefst een binnenfilter, ik kan een buitenfilter niet kwijt.
Dankjewel alvast!
Groetjes Blubster
jet flo 50 binnenfilter bromt, dennerle hoekfilter wel stil?
jet flo 50 binnenfilter bromt, dennerle hoekfilter wel stil?
Laatst gewijzigd door Blubster op 19 okt 2014 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
-
AquaMartin
- 400-600

Re: Herrie jet flo 50 binnenfilter
Hoi,
irritant lijkt me dat, zo'n "herrie-jet" (wel een pakkende naam, overigens
)
Heb je al wat op internet gezocht? Ik kwam onder andere deze link tegen waarin ook een probleem met dit filter wordt beschreven (onder andere dat ie teveel herrie maakt)
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 28&gonew=1
Wellicht dat het filter nog goed moet indraaien en daardoor zoveel kabaal maakt, of dat er nog teveel lucht in zit.
Weet je overigens zeker dat je alles goed hebt aangesloten?
irritant lijkt me dat, zo'n "herrie-jet" (wel een pakkende naam, overigens
Heb je al wat op internet gezocht? Ik kwam onder andere deze link tegen waarin ook een probleem met dit filter wordt beschreven (onder andere dat ie teveel herrie maakt)
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 28&gonew=1
Wellicht dat het filter nog goed moet indraaien en daardoor zoveel kabaal maakt, of dat er nog teveel lucht in zit.
Weet je overigens zeker dat je alles goed hebt aangesloten?
Haha ja pakkende naam inderdaad 
Ja ik heb internet al afgezocht en alle tips op allerlei fora opgevolgd maar niets helpt. Ik had de link die jij gaf ook al gezien trouwens
Het glas trilt ook heel hard, vooral op de plek waar de rotor zit. Kan hetzijn dat het glas te dun is oid? Of de rotor niet goed?
De stroomdraad trilt ook erg maar die zit nu nergens meer tegenaan te trillen.
Als ik hem een stukje naar links hang of een beetje hoger of lager dan is hij eventjes rustig en dan begint hij weer te brommen/zoemen/trillen. De eerste paar dagen was hij ook een stuk stiller dan nu hij er 3 weken hangt.
Ik denk dat alles goed is aangesloten maar weet het niet zeker, het is mijn eerste aquarium. Waar kan ik nog naar kijken?
Groetjes!
Ja ik heb internet al afgezocht en alle tips op allerlei fora opgevolgd maar niets helpt. Ik had de link die jij gaf ook al gezien trouwens
Het glas trilt ook heel hard, vooral op de plek waar de rotor zit. Kan hetzijn dat het glas te dun is oid? Of de rotor niet goed?
De stroomdraad trilt ook erg maar die zit nu nergens meer tegenaan te trillen.
Als ik hem een stukje naar links hang of een beetje hoger of lager dan is hij eventjes rustig en dan begint hij weer te brommen/zoemen/trillen. De eerste paar dagen was hij ook een stuk stiller dan nu hij er 3 weken hangt.
Ik denk dat alles goed is aangesloten maar weet het niet zeker, het is mijn eerste aquarium. Waar kan ik nog naar kijken?
Groetjes!
Heeft iemand anders nog tips?
Als ik het filter vasthoud onder water (dus zodat hijniet met de zuignapjes aan het glas hangt) dan hoor je hem bijna niet. Dus het zijn echt de trillingen. Hij draait nu al vier weken, maar bromt nog net zo hard. Ik ben er gisteren meenaar de winkel geweest maar ze konden daar niets vinden.
Dankjewel alvast voor het meedenken.
Groetjes Blubster
Als ik het filter vasthoud onder water (dus zodat hijniet met de zuignapjes aan het glas hangt) dan hoor je hem bijna niet. Dus het zijn echt de trillingen. Hij draait nu al vier weken, maar bromt nog net zo hard. Ik ben er gisteren meenaar de winkel geweest maar ze konden daar niets vinden.
Dankjewel alvast voor het meedenken.
Groetjes Blubster
Re: jet flo 50 binnenfilter bromt en trilt, filter niet defe
Hallo Blubster,
vervelend van je filter.
Mogelijk is de rotor niet in balans, de lagers niet goed in het midden of de as afgesleten. Net als een niet goed uitgebalanceerd wiel van een auto waardoor bij hogere snelheid de auto gaat trillen...
succes, Fenna
vervelend van je filter.
Mogelijk is de rotor niet in balans, de lagers niet goed in het midden of de as afgesleten. Net als een niet goed uitgebalanceerd wiel van een auto waardoor bij hogere snelheid de auto gaat trillen...
succes, Fenna
Re: jet flo 50 binnenfilter bromt en trilt, filter niet defe
Hoi fenna,
Ja ik denk ook dat hij niet in balans is. Ik ga denk ik toch maar voor een ander filter, 3 maal is hopelijk scheepsrecht, want ik heb deze nu al een paar keer uit gezet omdat we er gek van werden, zo komen er nooit visjes in
(zijn al 4,5 week aan het indraaien.. en 2 filters verder)
Mijn oog is gevallen op de dennerle nano hoekfilter. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn die wel nagenoeg stil? En is de capaciteit genoeg (150 liter per uur)? Mijn bakje is +/- 37 liter en er komen rasboras in, er staan 5 plantjes in.
Groetjes Blubster
Ja ik denk ook dat hij niet in balans is. Ik ga denk ik toch maar voor een ander filter, 3 maal is hopelijk scheepsrecht, want ik heb deze nu al een paar keer uit gezet omdat we er gek van werden, zo komen er nooit visjes in
Mijn oog is gevallen op de dennerle nano hoekfilter. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn die wel nagenoeg stil? En is de capaciteit genoeg (150 liter per uur)? Mijn bakje is +/- 37 liter en er komen rasboras in, er staan 5 plantjes in.
Groetjes Blubster
Re: jet flo 50 binnenfilter bromt, dennerle hoekfilter wel s
Beetje laat, maar ik heb een Dennerle hoekfilter. Die hoor je echt niet boven de tv uitkomen hoor. Hij zoemt misschien heel zachtjes, maar meer niet.