Pogostemon
-
Linda
Onderwerp auteur - Lid toezichthoudersteam

Pogostemon
Hoi hoi
Weet iemand hoelang pogostemonnetjes er over doen om, onder de juiste omstandigheden, uitlopers te gaan maken?
Ik heb ze nu ongeveer een maandje, maar ik moet toegeven dat ik ze een paar keer heb verplaatst........De laatste twee weken echter ben ik er vanaf gebleven en ze krijgen al wel nieuwe blaadjes..Maar ze breiden zich nog niet echt uit.
Weet iemand hoelang pogostemonnetjes er over doen om, onder de juiste omstandigheden, uitlopers te gaan maken?
Ik heb ze nu ongeveer een maandje, maar ik moet toegeven dat ik ze een paar keer heb verplaatst........De laatste twee weken echter ben ik er vanaf gebleven en ze krijgen al wel nieuwe blaadjes..Maar ze breiden zich nog niet echt uit.
Re: Pogostemon
mooie plantjes maar helaas geen ervaring mee.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Ik heb ze nu 2 maanden maar ze lijken niet aan te slaan. Het schijnen erg moeilijke plantjes te zijn, die heel veel licht willen en graag redelijk veel stroming willen. Voedingsbodem of voedingsbolletjes in de bodem zijn ook erg gewenst.
En verder, middelhard alkalisch water, en een kalkrijke bodem. Temperatuur tussen de 20 en de 25 graden.
Bij mij groeien ze niet en maken ze ook geen wortels aan. Maar ze blijven wel mooi groen, ze lijken niet te verdorren of dood te gaan ofzo, dus ik laat ze nu maar gewoon staan, heb mijn licht wat opgeschroefd en ga morgen voedingsbolletjes voor in de bodem kopen. En dan maar hopen dat ze het dan wel gaan doen want anders ga ik ze toch vervangen door iets anders.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
En verder, middelhard alkalisch water, en een kalkrijke bodem. Temperatuur tussen de 20 en de 25 graden.
Bij mij groeien ze niet en maken ze ook geen wortels aan. Maar ze blijven wel mooi groen, ze lijken niet te verdorren of dood te gaan ofzo, dus ik laat ze nu maar gewoon staan, heb mijn licht wat opgeschroefd en ga morgen voedingsbolletjes voor in de bodem kopen. En dan maar hopen dat ze het dan wel gaan doen want anders ga ik ze toch vervangen door iets anders.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
-
Linda

Veel co2 ookHet schijnen erg moeilijke plantjes te zijn, die heel veel licht willen en graag redelijk veel stroming willen. Voedingsbodem of voedingsbolletjes in de bodem zijn ook erg gewenst.
Het zijn veeleisende plantjes inderdaad....Bij mij maken ze gelukkig wel wortels aan. Ik heb ook wat kleibollen op die plek in de bodem zitten dus dat zit wel goed.
Jammer dat ze niet bij je willen groeien Karin...Mocht je een vervanger zoeken, wat dacht je van de staurogyne repens?
-
Linda

Momenteel zien ze er zo uit.
Volgens mij begin ik bij een paar al uitlopers te zien

Haha..zoek de kuhli
Volgens mij begin ik bij een paar al uitlopers te zien

Haha..zoek de kuhli
mooie plantjes 
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
-
Linda

Thanks 
Heb je de kuhli ook gevonden?
Als je wilt...kom even langs op mijn meterbak topic...Ik kan wel wat goed advies gebruiken.........
Heb je de kuhli ook gevonden?
Als je wilt...kom even langs op mijn meterbak topic...Ik kan wel wat goed advies gebruiken.........
Het zijn idd leuke plantjes. Ik heb de kuhli gevonden 
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
-
Linda

Hahaha goedzo!lex schreef:Het zijn idd leuke plantjes. Ik heb de kuhli gevonden
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit dan bij m ij.
Ja Co2 geef ik hier ook. Ik ga straks op zoek naar kleibolletjes en daarna hoop ik dat ze het gaan doen.
Haha, ja de kuhli heeft kleur bekent met zijn oranje strepen tussen het groen.
Ja Co2 geef ik hier ook. Ik ga straks op zoek naar kleibolletjes en daarna hoop ik dat ze het gaan doen.
Haha, ja de kuhli heeft kleur bekent met zijn oranje strepen tussen het groen.
De tweede plant die ik heb lijkt het ook niet te doen. Hij kwam vorige week ineens los uit de bodem, het beetje wortels dat er aan zat toen ik hem kocht, was vergaan en er waren geen nieuwe bij gekomen. Hij leek eerst wel heel langzaam te groeien maar daar merk ik nu ook niks meer van. Ik begrijp het echt niet en ik baal ervan want het is een mooi plantje.
Heeft iemand nog een tip voor me om wortels te kweken? Hij heeft alles wat hij volgens mij nodig heeft: veel licht, Co2, kleibolletje en plantenvoeding.
Heeft iemand nog een tip voor me om wortels te kweken? Hij heeft alles wat hij volgens mij nodig heeft: veel licht, Co2, kleibolletje en plantenvoeding.
Hoi.
Bij mij groeien ze heel hard zonder kleibolletjes of zoiets. Ik knip gewoon de koppen er uit en dan lopen ze vanzelf weer uit. de koppenplant ik gewoon weer en gaan gewoon weer groeien. Kijk maar eens bij mijn bak. Ben met 3 plantjes begonnen. Ik heb gewoon normaal licht. De JBL topic en de JBL color allebei 4000 K en branden maar 8 uur. Wel de EI methode pas ik toe en carbo en profito.
Gr. Trudy
Bij mij groeien ze heel hard zonder kleibolletjes of zoiets. Ik knip gewoon de koppen er uit en dan lopen ze vanzelf weer uit. de koppenplant ik gewoon weer en gaan gewoon weer groeien. Kijk maar eens bij mijn bak. Ben met 3 plantjes begonnen. Ik heb gewoon normaal licht. De JBL topic en de JBL color allebei 4000 K en branden maar 8 uur. Wel de EI methode pas ik toe en carbo en profito.
Gr. Trudy
Dat staat er inderdaad mooi bij bij jou.
Heb je tips voor me om het bij mij ook groeiend en wortelend te krijgen?
Heb je tips voor me om het bij mij ook groeiend en wortelend te krijgen?
Hoi.
Geen idee. Bij de een groeit hij wel en bij de ander niet. Waterwaarde goed?? Bij mij nitraat 25 en fosfaat 2 + carbo en profito niet zoveel stroming en maar 8 uur licht. PH en KH meet ik nooit. Het schijnt dat hij ook ijzer nodig heeft.
Sorry maar meer kan ik je helpen.
Gr. Trudy
Geen idee. Bij de een groeit hij wel en bij de ander niet. Waterwaarde goed?? Bij mij nitraat 25 en fosfaat 2 + carbo en profito niet zoveel stroming en maar 8 uur licht. PH en KH meet ik nooit. Het schijnt dat hij ook ijzer nodig heeft.
Sorry maar meer kan ik je helpen.
Gr. Trudy