Hallo allemaal,
Mijn aquarium staat nu zo'n 2 maanden te draaien. Inmiddels zitten er natuurlijk al wat vissen in. Op dit moment bestaat mijn bestand uit 10x Neon Tetra en 5 x Corydoras sterbai (wat ik trouwens zeer mooie vissen vindt), Eerst had ik er ook een paar black molly's bij zitten, echter heb ik deze gister weg gegeven. Had er eerst 2 gekocht bleken helaas 2 mannetjes te zijn en waren niet heel groot, heb er toen 2 vrouwen bijgekocht deze waren echter al volgroeid en toen pas zag ik hoe groot deze vissen waren. vond dit zelf te grote vissen voor mijn aquarium. ik ben nu dus opzoek naar wat kleinere soort vissen voor het midden en bovenlaag van mijn bak (de neon zitten veel op de onderste/midden laag van de bak. Zelf heb ik de volgende vissen gevonden (weet nog niet welke ik wel en niet neem, en wat het leukste bij-elkaar past).
Dario dario
blauwe koningszalm
Danio tinwini
honing gourami goud
honing gourami goud
koperzalm
Pseudepiplatys Annulatus
sherry barbeel
Rasbora galaxy
tanichthys macagemmae
Hoop dat jullie mij hierbij wat kunnen helpen, vindt het namelijk zeer lastig om uit te kiezen. Tevens heb ik eigenlijk geen idee hoeveel ik er nog bij in kan hebben. Heb namelijk het idee dat het aquarium nog aardig vrij is (kan ook komen omdat de corydorassen vaak achter het stuk hout zitten en de neon's zijn niet bepaald druk in mij bak helemaal nu de black molly's eruit zijn ziet het aquarium er een beetje zielig uit).
vissenbestand voor Aqua 60
Re: vissenbestand voor Aqua 60
Hoi!
Het is eigenlijk een vrij klein bakje zo'n aqua 60. Ik denk dat het daarom niet slim is 2 scholenvissen te gaan houden die deels in het midden zwemmen. Wat je wel zou kunnen doen is nog wat neon tetra erbij halen.
Je hebt een flink grote corydoras uitgezocht voor dit bakje! Er zijn ook een stuk kleinere die je dan in een grotere groep zou kunnen houden. Ziet er ook een stuk leuker uit.
Je zou er een koppel in kunnen doen of een groepje aan het oppervlakte zoals de annulatus die je hebt staan. Misschien dat andere ook nog wat tips voor je hebben
Het is eigenlijk een vrij klein bakje zo'n aqua 60. Ik denk dat het daarom niet slim is 2 scholenvissen te gaan houden die deels in het midden zwemmen. Wat je wel zou kunnen doen is nog wat neon tetra erbij halen.
Je hebt een flink grote corydoras uitgezocht voor dit bakje! Er zijn ook een stuk kleinere die je dan in een grotere groep zou kunnen houden. Ziet er ook een stuk leuker uit.
Je zou er een koppel in kunnen doen of een groepje aan het oppervlakte zoals de annulatus die je hebt staan. Misschien dat andere ook nog wat tips voor je hebben
Hallo 
Esmee bedankt voor je info. Dacht dat de corydorassen wel konden, vandaar dat ik de rest nu ook hier vraag want wil niet weer dezelfde fout maken als met de black molly's. Zit er daarom ook aan te denken om er nu alleen nog wat kleine vissen bij te doen (evt. kleiner dan de neon's). Maar zoals ik al zei zie ik nu bijna geen vis, en de neon's zijn ook zeer rustige vissen in mijn bak, af en toe zitten ze wat met elkaar te dollen maar voor de rst zwemmen ze zeer rustig rondjes in de bak. en een Aqua 60 is toch ook nog weer niet zo klein? Vindt het altijd lastig aangezien je op website's leest dat een vissoort bijv 60cm nodig heeft, dit zegt natuurlijk niet zoveel mijn bak is 47cm echter wel veel dieper en hoger als de meeste 60cm bakken (welke dacht ik rond de 54liter zijn) de mijne is bruto afgerond 60liter.
En hoeveel neon zou ik er dan bij moeten doen? Zit nu bijvoorbeeld te denken aan denk dan zo'n 15 neon's totaal in de bak. 5x corydoras sterbai (ben eigenlijk niet van plan deze weg te doen, dan koop ik liever wanneer ze wat groter zijn een grotere bak, en kan ik deze gelijk een stuk beter inrichten a.d.h.v. de opgedane ervaring:D), groepje Annulatus (ben alleen bang dat ik hier niet veel van zie aquarium staat aardig laag dus vanaf de bank is de bovenste laag moeilijk te zien) en dan eventueel nog een koppeltje voor midden boven?
En hoeveel neon zou ik er dan bij moeten doen? Zit nu bijvoorbeeld te denken aan denk dan zo'n 15 neon's totaal in de bak. 5x corydoras sterbai (ben eigenlijk niet van plan deze weg te doen, dan koop ik liever wanneer ze wat groter zijn een grotere bak, en kan ik deze gelijk een stuk beter inrichten a.d.h.v. de opgedane ervaring:D), groepje Annulatus (ben alleen bang dat ik hier niet veel van zie aquarium staat aardig laag dus vanaf de bank is de bovenste laag moeilijk te zien) en dan eventueel nog een koppeltje voor midden boven?
Jaa omdat je bak vierkanter is vind ik het ook lastig haha. Zit zelf momenteel met hetzelfde probleem.. heb 60cm bakje met 10 vuurneons en garnalen en zie eigenlijk alleen garnalen. Die zou je overigens ook nog erbij kunnen nemen. ZIjn erg leuk!
Koppel erbij zal zeker goed gaan. Je hebt er al een aantal staan, je zou ook nog kunnen denken aan colisa lalia of dwergknorgoerami. Misschien een pauwooggrondel. Die vind ik erg mooi maar bij mij net te klein.. jouw is stukkie groter
Koppel erbij zal zeker goed gaan. Je hebt er al een aantal staan, je zou ook nog kunnen denken aan colisa lalia of dwergknorgoerami. Misschien een pauwooggrondel. Die vind ik erg mooi maar bij mij net te klein.. jouw is stukkie groter
Hallo 
Hallo Esmee, Ja helaas heel lastig dat met die afmetingen haha, ben het wel met je een over de corydorassen maar zijn zulke mooie visjes. Garnalen zat ik ook nog aan te denken ja, kan nu waarschijnlijk paar van mijn neon's ruilen voor appelslakken en misschien met een beetje geluk ook voor garnalen. Had namelijk tijdens het starten van de bak eerst 5 neon tetra's welke zeer mooi van kleur waren en welke nog vrij klein zijn, daarna helaas bij een andere zaak 5 andere neon's gehaald welke al een stukje groter zijn maar lang niet tippen aan de kleur dus deze gaan waarschijnlijk nog weg.
Colisa lalia is trouwens zeer mooi, vindt het alleen beetje aan de grote kant met 6cm. Ook de pauwooggrondel is leuk maar ben ook bang dat mijn bak daar net iets te klein voor is. Ga voor de makkelijkheid toch maar uit van 60cm aan ruimte
Colisa lalia is trouwens zeer mooi, vindt het alleen beetje aan de grote kant met 6cm. Ook de pauwooggrondel is leuk maar ben ook bang dat mijn bak daar net iets te klein voor is. Ga voor de makkelijkheid toch maar uit van 60cm aan ruimte
Heb je dan geen kardinaal tetra's en neontetra's door elkaar?
Je hebt ook heel kleine soorten corydoras zoals corydoras habrosus en corydoras pygmaeus. Die kunnen wel makkelijk in dit bakje.
En je moet niet altijd naar het formaat van het visje kijken. Sommige kleine visjes zijn ontzettende afstandzwemmers en sommige wat ''grotere'' hangen veel stil. Gewoon als tip
Je hebt ook heel kleine soorten corydoras zoals corydoras habrosus en corydoras pygmaeus. Die kunnen wel makkelijk in dit bakje.
En je moet niet altijd naar het formaat van het visje kijken. Sommige kleine visjes zijn ontzettende afstandzwemmers en sommige wat ''grotere'' hangen veel stil. Gewoon als tip
Hallo 
nee zijn allemaal neon tetra's maar de eerste die ik heb gekocht zijn gewoon nog wat kleiner (zit er echt 1 mini bij) zijn denk ik vrij jonge visjes en zeer fel van kleur, echt super mooi. De ander Neon's zijn gewoon stuk minder van kleur en zitten paar wat groteren bij in contrast met die kleine.
Ja weet dat je niet alleen naar de grootte moet kijken, echter doe ik er liever wat meer kleintjes in indien mogelijk dan maar een paar grote vissen (oogt gelijk voller). Wat de corydorassen betreft, heb al gemerkt dat het niet al te makkelijk is om je vissen weer kwijt te raken, en ga deze echt niet weggeven hebben toch aardig wat gekost (Aquarium was goedkoper als 5 corydorassen:P) nou was het dan wel een 2e hands bak.
Ja weet dat je niet alleen naar de grootte moet kijken, echter doe ik er liever wat meer kleintjes in indien mogelijk dan maar een paar grote vissen (oogt gelijk voller). Wat de corydorassen betreft, heb al gemerkt dat het niet al te makkelijk is om je vissen weer kwijt te raken, en ga deze echt niet weggeven hebben toch aardig wat gekost (Aquarium was goedkoper als 5 corydorassen:P) nou was het dan wel een 2e hands bak.
Haha kan me voorstellen dat je ze niet gelijk weer weg doet
dan maar opbouwen vanaf hier he
gaat vast lukken.
Hallo 
ga binnenkort eerst eens kijken voor de Pseudepiplatys Annulatus, zit alleen een beetje met de hardheid van mijn water deze is namelijk een stukje hoger (zakt wellicht nog door gebruik van co2). En is dit nu een harem of scholen vis? als deze er wel inkomen ga ik dan eens kijken hoe ik de bak vindt. Blijft deze dan nog te leeg dan desnoods het schooltje neon's uitbreiden met een stuk of 5 en/of een koppeltje honinggourami's
Bedoeling op dit moment:
Boven
Pseudepiplatys Annulatus (schooltje of harem)
midden/onder laag
10x neon tetra's (zijn al aanwezig
bodem
5x Corydoras sterbai
iemand nog op aanmerkingen of goede tips??
Bedoeling op dit moment:
Boven
Pseudepiplatys Annulatus (schooltje of harem)
midden/onder laag
10x neon tetra's (zijn al aanwezig
bodem
5x Corydoras sterbai
iemand nog op aanmerkingen of goede tips??
Volgensmij kun je de epiplatys prima in een groepje houden. Probeer dan wel te letten op de man vrouw verhouding.
Hallo