help!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
marielle
0-200
0-200

help!

Bericht door marielle »

hallo,

ik zit met een serieus probleem mijn planten krijgen bruine stippen en bladeren zelfs paar met zwart ze staan er nu net een week ik, ons was afgeraden om bruisteen met lucht bellen erin te doen omdat het niet goed was voor je planten ivm co2 teveel

we hebben er nu wel een bruis steen erin gedaan is dit nu goed of slecht ?

wie kan ons vertellen wat dit is met die planten ze lijken wel dood te gaan :cry:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kreek
1000+
1000+

Re: help!

Bericht door Kreek »

Een bruissteen voegt lucht toe. Zuurstof. Dit verdrijft het Co2 uit het water dat de plantjes nodig hebben. Ik zou het er dus uithalen. Wat betreft de vlekken en zo dat laat ik over aan experts, maar ik denk dat je plantjes voedings tekort hebben. Kan ook zijn dat ze aan het overschakelen zijn naar de onderwaterversie. Dan valt t blad eerst af.

Onderwerp auteur
marielle
0-200
0-200

Bericht door marielle »

ow want dachten doen ff gauw bruissteen erin mss helpt dat.

maar word er meteen eruit gooien, zaterdag gaan we wel ff naar aquarium winkel, voedings bodem ligt er wel onder maar nu ik mn planten zo zie word ik er niet happy van :(

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Bericht door emeraldking »

't Kan absoluut wat hierzo reeds eerder aangegeven is dat planten bruin worden en zelfs de bladeren verliezen nadat ze over zijn gezet in ander water. Niet per definitie behoef je hiervan te schrikken. Want het kan dan best zo gaan dat zich daarna nieuwe bladeren zich gaan vormen en die doen het in het ander water dan wel weer goed. Komt vaker voor!

Ik zelf zou het even aanzien eer je echt er wat aan gaat doen... Maar die keus is uiteraard geheel aan jou...
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

vrijwel alle planten die je koopt zijn bovenwater gekweekt, dat is nu eenmaal veel goedkoper en met minder problemen voor de kwekers.
Zet jij de plantjes daarna onder water moeten ze idd omschakelen, vaak blad verliezen, afsterven van blad, duurt wel een paar weken afhankelijk van de groeisnel heid van de plant voor je echte onderwater planten hebt.
Dat is als je geen planten hebt gekocht die geen water plant zijn want dat gebeurt ook vaak.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0