hoi ,
ik heb een 80 cm bak nieuw gekocht incl een eheim pomp die dus erg goed zou moeten zijn, omdat ik eens wat anders dan anders wou heb ik de bodem bedekt met gekleurd douchegordijn zeil, de planten in bakken gezet incl voedingsbodem en steentjes en her en der losse planten in gekleurde plastic bekers die stuk voor stuk ge spleten zijn, zodat t water er toch doorheen kan en ook dfaar zit voedingsbodem in en steentjes ed om de planten netjes te laten staan, her en dr zwarte en witte stenen en rozenkwarts dusz eg maar een moderne bak die bedoeld is om straks enkel en alleen gupmannen in te zetten. met natuurlijk evt coridora's voor de vuilopruiming en wat algeneters. en wil dr graag kulis in, dieher en der speciale plekken krijgen war ze wel ff in de bodem kunnen wroeten.. want zo kwam ik opt idee, ik hou van kuhlis maar zie ze echt zelden in mijn aquarium zwemmen van de 8 ofzo die ik er had heb ik er 2 kunnen vangen en terug kunnen vinden, waarvan 1 helaas is overleden.deze 1e zit nu bij een kweekbak bij mijn guppen met een speciaal kruipplekje ..
mijn vraag ishoe het mogelijk is dat er na 3 weken alalgop het raam zit en dat er zelfs draadalg aan het filter zit en aan 1 vd planten bakken in het aquarium zeg maar.
ik heb de benodigde opstart troep erin gegoied aqua safe en nog wat andere vloeistof voor opstarten bak.
dus waar komt in godsnaam dat enorme alg vandaan?
heb zoiezo veel last van gewoon alg tegen het raam, ook bij de kleine 20 cm kweekbakken, 1 van mijn 1m bakken heb ik van gekkigheid totaal leegegehaald voor 2e keer , daar zat extreem veel alg in elke vorm en maat, en 60 cm bak wilt nu ineens ook niet meer, alleen de andere 1 meter bak doet t perfect met plant en vis en heeft alleen de gewone algvorming op het ram.
80cm bak 3 weken aan het indraaien en nu al alg
Re: 80cm bak 3 weken aan het indraaien en nu al alg
ik kan me niets voorstellen bij wat je beschrijft maar na 3 weken alg in een systeem wat niet in balans is dat is heel normaal.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Hoi Indigo,
Je zegt dat je planten in je aquarium hebt, maar welke soorten heb je? Hoeveel zijn het er? En voeg je plantenvoeding toe? Planten zijn de grootste concurrent van algen, als je planten goed groeien heb je weinig tot geen last van algen.
Dit betreft een nieuw opgestarte bak maar je zegt dat het ook voorkomt in je andere bakken. Waar staan ze? Staan ze in de buurt van een raam? Direct zonlicht in een aquarium moet zo veel mogelijk vermeden worden. Algen vinden dit fantastisch..
Ik geloof altijd dat een foto meer zegt dan duizend woorden...Dus misschien kun je een foto plaatsen van je 80cm bak?
Kuhlies zijn geweldig, ik heb ze zelf ook. Ik heb gemerkt dat ze zich prettiger voelen in een wat grotere groep al heb ik er zelf ook maar vier..Ze laten zich wel regelmatig zien. Heb je verder nog iets in je bak gehad waardoor ze schuw zouden kunnen zijn geweest? Een andere bodembewoner bv?
Je zegt dat je planten in je aquarium hebt, maar welke soorten heb je? Hoeveel zijn het er? En voeg je plantenvoeding toe? Planten zijn de grootste concurrent van algen, als je planten goed groeien heb je weinig tot geen last van algen.
Dit betreft een nieuw opgestarte bak maar je zegt dat het ook voorkomt in je andere bakken. Waar staan ze? Staan ze in de buurt van een raam? Direct zonlicht in een aquarium moet zo veel mogelijk vermeden worden. Algen vinden dit fantastisch..
Ik geloof altijd dat een foto meer zegt dan duizend woorden...Dus misschien kun je een foto plaatsen van je 80cm bak?
Kuhlies zijn geweldig, ik heb ze zelf ook. Ik heb gemerkt dat ze zich prettiger voelen in een wat grotere groep al heb ik er zelf ook maar vier..Ze laten zich wel regelmatig zien. Heb je verder nog iets in je bak gehad waardoor ze schuw zouden kunnen zijn geweest? Een andere bodembewoner bv?
Hoi Indigo,