Oh ja dit nog ff...
Dit is geen aanval op jou hoor Rickpad. Met alle respect naar jou toe. Want ik ga er helemaal ervan uit dat je een oprechte reactie wilde geven. Maar ik vond dat enige correctie in deze wel op z'n plaats was.
Ik ben zelf al zo lang in dit wereldje bezig als hobby in huis, kweekmatig, op shows, op beurzen, als keurmeester zijnde en lever ze van tijd tot tijd ook aan zaken en andere serieuze kwekers (binnen- en buitenland). Ik zit zelf met m'n kleine "grote" neus

er bovenop in deze markt. Ik weet hoe de marktbeweging op het moment is. En die is echt nog levendig qua guppenvlak.
Natuurlijk is het zodanig dat de guppen in de ene uithoek van Nederland een lagere populariteit kent t.o.v. een ander uithoek. Dat geldt voor alles... Maar de gemiddelde tendens binnen Nederland is nog steeds stabiel te noemen.
Ga voor de gein eens neuzen op een beurs of een show en je staat verbaasd te kijken hoe levendig de guppenwereld binnen Nederland blijkt te zijn. En wat detailisten aangaan... Die denken in het algemeen commercieel. En inkopen via een particulier is altijd goedkoper als via een groothandel. Ik ken de inkoopsprijzen van de meeste gangbare aquariumvissen wel. Dus de winstmarge voor zo'n detailist is des te groter bij particuliere inkoop. Daarbij genomen is de gup één van de gangbaarste vissen in hun verkoop. M.a.w. de meeste detailisten nemen ze particulier wel in.
Nou, ik hoop dat je het niet erg vind wat ik hier schreef. Even goeie vrienden wat mij betreft hoor... Wens je een hele fijne nacht toe...
Grtjs, "S"
Devoted aquarist ever since early 1970's...
Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author