pomp Jbl Profi Greenline E701

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Mistervis
0-200
0-200

pomp Jbl Profi Greenline E701

Bericht door Mistervis »

Heb een week geleden een Jbl pomp gekocht voor mijn 100x50x50 bak waar ik cichliden in heb bak leeg gehaald schoon gemaakt en nieuwe zand er in stenen er in wel (gewassen en schoongemaakt )en water er bij en toen de pomp geïnstalleerd na een dag mooi op temperatuur maar de helderheid van het water viel me wel tegen het is niet kraakhelder in tegen deel zelfs het is net of er een waas in het water zit . Nu is ook zo dat wel voldoende zicht heb op de vissen stenen maar wel een waas .
Ik heb de pomp verschoond wat hij was wel vies slib van de stenen en wat zand en terug aan gesloten maar vandaag om 11:45 gekeken nog steeds die waas. Nu denk ik dat ik mijn water moet verversen om dat dit ook nieuwe water is zeg maar . Zit wel te piekeren omdat ik pas een week die bak heb draaien dus tips altijd welkom ...
Gr Henk aka Mistervis :vis:

Rickpad
1000+
1000+

Re: pomp Jbl Profi Greenline E701

Bericht door Rickpad »

Normaal gesproken moet een filter 3 week indraaien zoals waarschijnlijk wel bekend is. Dus let daar goed op, dat je geen dooie vissen krijgt door een nitrietpiek.

Daarnaast is een e701 vrij klein voor een 1 meter aquarium. Ik zou toch eerder voor een maatje groter gaan.

Heb je voor het installeren wel de filter gespoeld? Het kan namelijk zijn dat er tijdens de prodie rommel in is gekomen. Daarnaast kan het zijn dat in de filter witte balletjes zitten (vind ze een beetje lijken op pepermunt). Die geven enorm veel wit stof af en moeten zeker ook even afgespoeld worden.

Indien dit niet is gebeurd kan het inderdaad zijn dat er wat vuil door het aquarium heen verspreid en die witte balletjes zouden die waas kunnen veroorzaken.

Daarnaast is de makkelijkste oplossing denk ik geduld en een paar keer extra water verversen. dan zal het waarschijnlijk vanzelf verdwijnen.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

wat rick zegt :)

Kan ook waterbloei zijn maar dat is denk ik nog erg vroeg.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Mistervis
0-200
0-200

Bericht door Mistervis »

Ik heb geen planten in de bak en ja heb de balletje (witteballetjes) ook gespoeld voor dat ik de filter er aan had gezet
heb de pomp bij een ervaren zaak gekocht en die zei tegen mij dat de pomp precies op mijn bak was afgestemd dus ik gaan er van uit dat ik niet een verhaal op de mouw wordt gepeld maar ik zal er achter aan gaan
Bedankt al vast

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

ken het filter verder niet maar 700 l/h op een meter bak vind ik veel te klein.
dat is net geen 3 x de bak inhoud per uur, als je maar iets te veel licht er op zet gaat dat helemaal fout kom dus niet hoger dan 0,3 w/l of zo liefst nog lager anders krijg je geheid problemen met algen.
Of je moet er weer een stromings pomp naast hangen

Onderwerp auteur
Mistervis
0-200
0-200

Bericht door Mistervis »

Heb stroming pomp er bij hangen maar ga morgen weer terug naar de winkel waar ik hem gekocht hebt en ruil hem gewoon gaan ik voor de 901 Greenline

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

de 901 komt meer overeen wat ook eheim adviseert aan pomp vermogen.

Onderwerp auteur
Mistervis
0-200
0-200

Bericht door Mistervis »

zo heb nu een CristalProfi 901 met meer pomp vermogen . Was gelukkig geen probleen het ruilen we zullen zien wat er nu van komt ..
Update volgt ..
Grtz Henk

lex
1000+
1000+

Bericht door lex »

De e701 was idd wat aan de kleine kant voor jouw bak. Ik heb zelf nu al iets meer dan drie jaar de JBL CristalProfi Greenline e901 en ben er erg tevreden over. Veel plezier ermee!
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Onderwerp auteur
Mistervis
0-200
0-200

Bericht door Mistervis »

Zo even een updatetje van mij nieuwe pomp de Jbl en zo als jullie al zeiden de pomp was te licht . Het water is nog ietjes wazig maar dat komt wel van zelf weer goed zondag de bak verversen en hopa spathelder.
Grtz Mistervis/Henk