Penseelalg

Plaats reactie

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Penseelalg

Bericht door karinD »

Het schiet niet erg op hier met die algen. De baardalg is vrijwel verdwenen, ik heb bijna alles eruit gehaald en er is niks nieuws voor terug gekomen. Maar nu krijg ik penseelalg. Staat op zich wel mooi op de garnalenflat, maar ook de anubiassen hebben er last van.
Wat kan ik hier tegen doen?

Even p een rijtje hoe mijn bemsting eruit ziet:
Ik geef sinds ruim 4 maanden Co2.
Ik 1x in de week 7,5 ml fosfaat en net zo veel nitraat, maar ik vind het erg lastig om te meten of het goed is wat er in het water zit, omdat de kleuren van de tester zo dicht naast elkaar liggen en de waardes die bij die kleuren horen, weer ver uit elkaar.
Ik geef dagbemesting van Dennerle, voor Nano-aquaria. Daar zit geen koper in. Als dit flesje leeg is, wil ik gaan overstappen op EasyLife Profito.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

stylz
1000+
1000+

Re: Penseelalg

Bericht door stylz »

penseel alg is vrijwel altijd CO2 tekort al heb je alles goed dan nog kan je alleen door CO2 tekort penseelalg krijgen, is als je het eenmaal hebt niet veel aan te doen behalve met de hand weghalen, het gaat niet vanzelf weg als de CO2 weer goed is.

Ik adviseer je niet te meten en daar op de gaan doseren, EI methode is veel naukeuriger, zelfs 4 x overdoseren is geen enkel probleem, dus niet bang zijn :)
waterwissels wel doen uiteraard das je reset.

Ik heb een foto fosfaat meter die zijn redelijk nauwkeurig, ik heb het ook met fosfaat mee setjes gedaan 4 merken telkens andere uitslagen, ik ben gestopt met meetsetjes.
weeg mn toevoegingen goed af en ververs, geen gedoe meer met meten :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0