Wat voor lamp in Aqua 30

Plaats reactie

Onderwerp auteur
aquasuus
0-200
0-200

Wat voor lamp in Aqua 30

Bericht door aquasuus »

Ik heb sinds kort een tweedehands Aqua 30 gekocht. Er zit een spaarlamp in, maar die geeft bijna geen licht en het is geel.

In deze bak wil ik garnalen houden en christmas mos laten groeien. Wat voor lamp kan ik dan het beste kopen?

Ik heb hier en daar al gekeken in winkels waar ze lampen verkopen maar die zijn altijd geel (kleur 827 geloof ik). Ik denk niet dat dat mooi is en ik weet niet of de planten daar op groeien, vooral dus het mos.

Een andere optie is de compact lamp van SuperFish, maar ik weet niet of die goed is. Ik geloof dat die wat blauwig is?

Dus wat voor lamp kan ik het beste in een Aqua 30 hangen die goed is voor de planten en mos groei?

stylz
1000+
1000+

Re: Wat voor lamp in Aqua 30

Bericht door stylz »

is een beetje lastige vraag, wat wil je zelf wil je LED of T5 b.v. open kap dichte kap.
welk spectrum vind je zelf mooi, of ga je voor de beste lamp voor je planten, of juist kleur weergave ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
aquasuus
0-200
0-200

Bericht door aquasuus »

Ik ben eigenlijk benieuwd naar welke lamp er goed is voor de planten, maar waarvoor ik de lichtkap niet helemaal hoef om te bouwen. Een beetje geel licht vind ik niet erg, als de planten daar wel op kunnen groeien.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

geel licht is in principe fout licht planten gebruiken dat deel van het spectrum bijna niet.

er zit nu een spaarlamp in dus zou ik als ik de kap niet wil verbouwen er weer een spaarlamp in doen.

suc6
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Die lamp kun je wel vervangen door een lamp met kleurnr 840. Osram heeft die pl lampen wel uit mijn hoofd.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand