Even een vraagje
Ik heb een koppel diamant goerami en 1 goerami hangt nu al bijna 1 week achterin de bak te hangen. Zwemt amper .....Hapt niet overdreven naar lucht en eet ook nog steeds Wat is er met deze goerami aan de hand ? De andere goerami zwemt nog vrolijk rond.
Diamant goerami
-
loes1963
Onderwerp auteur - 200-400

Diamant goerami
Mea culpa
-
timothymeertens
- 800-1000

Re: Diamant goerami
ben je "heel" zeker dat het een koppel is.
heb ik ooit ook gehad en het was geen koppel.het was jammer genoeg het begin van het einde als je mij begrijpt.
hoe groot is je bak(netto liter) en wat zijn de andere bewoners van hetzelfde zwemruimte.kan zijn dat ze te klein zitten daarom die vraag.is deze nog mooi op kleur of niet.
heb ik ooit ook gehad en het was geen koppel.het was jammer genoeg het begin van het einde als je mij begrijpt.
hoe groot is je bak(netto liter) en wat zijn de andere bewoners van hetzelfde zwemruimte.kan zijn dat ze te klein zitten daarom die vraag.is deze nog mooi op kleur of niet.
-
loes1963

Ja ze zijn nog mooi van kleur. Mijn bak is een 180 liter bak. Volgens mij is het wel een koppel. Dat kan je toch zien aan de rugvin ? Of sla ik de plank nu mis ?
Mea culpa
-
timothymeertens
- 800-1000

ja het is een man en vrouw.dat wil niet zeggen dat het een koppel is.bij mij was het oon een man en vrouw maar toch joeg dan man de vrouw constant weg zelfs bij het eten kwam dat soms voor.het vrouwtje zat ook altijd verscholen en kwam ze eens uit dan was meneer weer daar.uiteindelijk heeft ze toch het loodje gelegd omdat ik toen geen andere bak had.die heb ik nu gelukkig wel.heb 2 filters dus kan snel die bak vullen met aquarium water en 1 filter kan ik snel overplaatsen en dan zoeken voor een oplossing.zie je niet als de man het vrouwtje wegjaagd als ze even te voorschijn komt.tis een moeilijk geval om te onderscheiden als het een koppel is.normaal komt het vrouwtje wel te voorschijn als ze koppel zijn .wacht even op andere reacties en anders zoj ik ze appart zetten als je die mogelijkheid hebt en kijken als ze dan wel vrolijk rondzwemt na een tijdje.veel succes ermee.zou jammer zijn voor het visje als ze zou afzien.
Maak je niet teveel druk, ik heb er 4 zitten en heb daar ook eventjes last van gehad. Nadat ik de aquarium weer schoon had gemaakt en flink wat water had ververst was het weer in orde. Soms gebeurd het hier ook weer ff een aantal dagen, denk dat ze dan ff ergens flink van zijn geschrokken en dat kan soms dagen duren ze weer bijtrekken en zich weer op hun gemak voelen. Ik zou het gewoon ff aankijken, zolang de Goerami geen gekke kleur gaat krijgen of zich echt heel anders gaat gedragen buiten zoals ze zich nu gedraagd is er niet altijd gelijk wat aan de hand. Nogmaals het zijn heel gevoelige diertjes ook qua stress dus misschien is ze gewoon ff uit haar doen en komt de rust weer terug bij je Goerami
-
loes1963

Ik denk dat je helemaal gelijk heb. Ze zwemt nu al wat meer rond. Volgens mij heeft het te maken met de maanvissen. :-(. Het valt op dat als de maanvissen eitjes hebben ( wat regelmatig gebeurt )ze dan fel zijn. En dan is de goerami wat van slag
Mea culpa
Hey Loes.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij is de combinatie maanvissen en diamantgoeramies niet zo'n goeie, maar ik heb hier geen ervaring mee. Je hebt in ieder geval een mooie grote bak...Hoeveel maanvissen heb je? Misschien is je diamantje een beetje bang voor ze?
En hoe warm is je water? Sommige vissen vinden te warm/koud water niet zo fijn...En het is buiten nu redelijk warm.
Ik heb ook diamantjes en die van mij laten zich na bv een aanpassing in de bak ook wel eens even niet zien. Of ze zijn een beetje van slag. Ik merk dat dit met name bij het vrouwtje is. Het mannetje heeft hier minder last van.
Een koppel is inderdaad een man en vrouw die harmonieus met elkaar samen leven en zo nu en dan een nestje hebben..Al gaat dit ook niet altijd op..
Die van mij leven wel samen, zwemmen samen blijven zelfs graag bij elkaar. Maar rond voedertijd is het mannetje de baas en kan hij zelfs het vrouwtje verjagen. Zo heb ik ook nog nooit een nestje van ze gehad :/
je leest overigens op veel sites dat Diamantjes agressief zijn...Maar dit is al mijn tweede koppel en heb nooit ergens last van gehad. Jij?
Ik kan het mis hebben maar volgens mij is de combinatie maanvissen en diamantgoeramies niet zo'n goeie, maar ik heb hier geen ervaring mee. Je hebt in ieder geval een mooie grote bak...Hoeveel maanvissen heb je? Misschien is je diamantje een beetje bang voor ze?
En hoe warm is je water? Sommige vissen vinden te warm/koud water niet zo fijn...En het is buiten nu redelijk warm.
Ik heb ook diamantjes en die van mij laten zich na bv een aanpassing in de bak ook wel eens even niet zien. Of ze zijn een beetje van slag. Ik merk dat dit met name bij het vrouwtje is. Het mannetje heeft hier minder last van.
Een koppel is inderdaad een man en vrouw die harmonieus met elkaar samen leven en zo nu en dan een nestje hebben..Al gaat dit ook niet altijd op..
Die van mij leven wel samen, zwemmen samen blijven zelfs graag bij elkaar. Maar rond voedertijd is het mannetje de baas en kan hij zelfs het vrouwtje verjagen. Zo heb ik ook nog nooit een nestje van ze gehad :/
je leest overigens op veel sites dat Diamantjes agressief zijn...Maar dit is al mijn tweede koppel en heb nooit ergens last van gehad. Jij?
-
loes1963

Hoi catfisch
Nee agressief kan ik ze zeker niet noemen. Af en toe zitten ze wel eens achter mekaar aan maar dat gebeurt maar zelden eigenlijk.
Andere vissen laten ze altijd met rust. Dus hele vreedzame vissen eigenlijk ...en erg mooi
Ik heb maar 2 maanvissen erin zitten maar deze maanvissen hebben nu al 5 keer eitjes gelegd. Waarvan er twee keer larfjes zijn uitgekomen ,helaas zodra ze wat verder van het nest gaan blijft er iedere keer niks meer over
Je snapt wel dat de maanvissen dan erg beschermend zijn en jagen dan andere vissen weg. Dat gaat nooit met vechten gepaard hoor. Ik denk dat dit gedrag stress oproept bij deze goerami maar niet bij de andere Die blijft lekker vrolijk rond zwemmen Zodra de maanvissen weer gewoon rond zwemmen ( omdat het weer eens mislukt is en alles op is gegeten ) dan zwemt de goerami ook weer lekker rond.
Nee agressief kan ik ze zeker niet noemen. Af en toe zitten ze wel eens achter mekaar aan maar dat gebeurt maar zelden eigenlijk.
Andere vissen laten ze altijd met rust. Dus hele vreedzame vissen eigenlijk ...en erg mooi
Ik heb maar 2 maanvissen erin zitten maar deze maanvissen hebben nu al 5 keer eitjes gelegd. Waarvan er twee keer larfjes zijn uitgekomen ,helaas zodra ze wat verder van het nest gaan blijft er iedere keer niks meer over
Je snapt wel dat de maanvissen dan erg beschermend zijn en jagen dan andere vissen weg. Dat gaat nooit met vechten gepaard hoor. Ik denk dat dit gedrag stress oproept bij deze goerami maar niet bij de andere Die blijft lekker vrolijk rond zwemmen Zodra de maanvissen weer gewoon rond zwemmen ( omdat het weer eens mislukt is en alles op is gegeten ) dan zwemt de goerami ook weer lekker rond.
Mea culpa
Hé Loes Ik vind diamantjes de mooiste goerami die er is 
Ik denk dat sommige vissen (net als mensen) gewoon iets sneller overstuur zijn dan andere van hetzelfde soort. Gelukkig wordt er niet gevochten in je bak. Ik heb dat eens gehad met en Colisa Lalia én een Colisa Fasciata.. Deze waren zó agressief dat zij eerst hun vrouw de dood injoegen en vervolgens de rest van de bak maar gingen terroriseren..Deze heb ik dan ook teruggebracht naar de LFS..En daarna nóóit meer gekocht..
Ben ook gek op maanvissen maar daar is mijn bak niet groot genoeg voor
je temp. is trouwens prima, die van mij is momenteel 27 door het warme weer..
Ik denk dat sommige vissen (net als mensen) gewoon iets sneller overstuur zijn dan andere van hetzelfde soort. Gelukkig wordt er niet gevochten in je bak. Ik heb dat eens gehad met en Colisa Lalia én een Colisa Fasciata.. Deze waren zó agressief dat zij eerst hun vrouw de dood injoegen en vervolgens de rest van de bak maar gingen terroriseren..Deze heb ik dan ook teruggebracht naar de LFS..En daarna nóóit meer gekocht..
Ben ook gek op maanvissen maar daar is mijn bak niet groot genoeg voor
je temp. is trouwens prima, die van mij is momenteel 27 door het warme weer..