herinrichten en nieuwe bodembedekking
herinrichten en nieuwe bodembedekking
hallo allemaal ik had een paar vragen met betrekking op het herinrichting van me aquarium.
Ik wil over enige tijd me bak op nieuw gaan inrichting en een andere bodem der in doen. ik ben inmiddels beetje aan het bekijken wat ik allemaal voor planten ik der in wil hebben maar mijn vraag is. Wat kan ik dan het beste doen met me vissen ? ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen en me een paar ideeen geven over hoe en wat het beste is voor ze.
Ik wil over enige tijd me bak op nieuw gaan inrichting en een andere bodem der in doen. ik ben inmiddels beetje aan het bekijken wat ik allemaal voor planten ik der in wil hebben maar mijn vraag is. Wat kan ik dan het beste doen met me vissen ? ik hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen en me een paar ideeen geven over hoe en wat het beste is voor ze.
-
timothymeertens
- 800-1000

Re: herinrichten en nieuwe bodembedekking
alle planten er langzaam uit halen (begin met 1 helft).dan zet je een scheiding in de dodem(ik had een leipan genomen).en dan met een darm de bodem afhevelen met grind of zand wat er inzit.nieuwe bodem er terug in en ook nieuw water.en dan de andere kant.als je dit rustig doet (niet te vuil laten dwarrelen) dan kunnen de vissen erin blijven.heb je de mogelijkheid om de vissen ergens in onder te brengen bv.genoeg emmers ;dan moet je die voorzien van je filter en of zuurstofpompje.en kan je alles in 1 keer doen.mijn aquarium had ik in 3 keer gedaan(130 cm)en dat ging prima.ik was van grind naar zand gegaan.
Bedankt voor de informatie dan weet ik wat me te doen staat
Je zou ook de vissen tijdelijk kunnen stoppen in curverboxen met aquariumwater. Dan kun je ongehinderd je gang gaan in de bak 
-
timothymeertens
- 800-1000

heb je de mogelijkheid om de vissen ergens in onder te brengen bv.genoeg emmers ;dan moet je die voorzien van je filter en of zuurstofpompje.en kan je alles in 1 keer doen.

Fabian schreef:Je zou ook de vissen tijdelijk kunnen stoppen in curverboxen met aquariumwater. Dan kun je ongehinderd je gang gaan in de bak
een kennis van me heeft eventueel de mogelijkheid voor me om een gloednieuwe kweekbak van hem aan me te lenen dan doe ik der gewoon water in van uit me andere bak en daar tijdelijk voor een dag me vissen in is dit ook een goeie oplossing denken jullie ?
-
timothymeertens
- 800-1000

ja ideaal maar ook je filter mee verhuizen als dat gaat.
Filter hoef je niet perse mee verhuizen. Gevaarlijke concentraties van gevaarlijke stoffen zoals Nitriet ontstaan pas na een paar weken. Indien er genoeg water in het aquarium blijft zitten zodat de filter gewoon aan kan blijven staan hoeft de filter niet worden mee verhuist.
Natuurlijk moet je dan wel opletten dat er niet veel vuil rond gaat dwarrelen waardoor je filter helemaal vol komt te zitten.
Natuurlijk moet je dan wel opletten dat er niet veel vuil rond gaat dwarrelen waardoor je filter helemaal vol komt te zitten.
filter mee verhuizen gaat lastig aangezien ik een vastfilter van juwel hebt haha
en het is maar voor kort dagje dat ze in die bak zitten dan
en het is maar voor kort dagje dat ze in die bak zitten dan
Voor een dag moet het wel kunnen.
-
timothymeertens
- 800-1000

voor de vissen wel niet voor de baccies.
zul je opnieuw moeten opletten voor nitriet.
zul je opnieuw moeten opletten voor nitriet.
bedankt voor de tips