Aquarium net wat anders.

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Drijf
0-200
0-200

Aquarium net wat anders.

Bericht door Drijf »

Hallo hier mijn gedachte over een aquarium.

Ik wil dus een 2e hands aquarium kopen en ga deze dan naar eigen smaak neerzetten.
Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld de bovenbak/lichtbak niet mooi.
Nu vraag ik me af kan ik een Aquarium kan maken zonder de bovenbak?

-Is het mogelijk het water tot aan het randje van de tank te laten komen?
-Is het mogelijk om het water bijvoorbeeld over de rand te laten lopen, en dat je het water via een reservoir weer terug in het systeem pompt/stroomt?
-Zijn andere er al mogelijkheden voor de alternatief voor een bovenbak/verlichting?

Duidelijk is dat ik hoop een aquarium neer te zetten zonder veel kosten zonder bovenkap.
Het lijkt me interessant en mooi om in het water te kunnen kijken zonder het glas er tussen te hebben.
Dus wil ik ook de tank lager dan normaal, zo creëer ik een inkijk hoek van boven.
Glasplaat als afdek en die dan terug plaatsen om energie/warmte verlies te voorkomen.
Ik wil wel een juiste habitat voor de eventuele vissen. Dat staat boven het uiterlijk.

Ik hoor graag de mogelijkheden. :D

timothymeertens
800-1000
800-1000

Re: Aquarium net wat anders.

Bericht door timothymeertens »

licht ga je altijd nodig hebben.dus ja....er zijn hier genoeg mogelijkheden voor..
het water over laten lopen...ik denk aan de vuiligheid die dan meekan en aan het co2 verlies.
ja kan er misschien een salontafel van maken dat is zelden te zien.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Ligt ook aan wat voor dieren erin komen, zijn genoeg vissen die nog wel is een sprongetje willen maken. Ook moet je rekening houden met verdampen, vocht en luchtjes in je huis.

Tot aan de rand kan als je pomp niet te veel beweging geeft in het water.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Met scape bakken is het eerder regel dan uitzondering om ze tot de rand te vullen en de verlichting er los boven te hangen.

Wat voorbeelden: http://www.thegreenmachineonline.com/ga ... cs-gallery
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Een goedkoop aquarium en geen kap er op is een erg lastige combinatie. Op de langere termijn zalh et toch duurder worden door het extra warmte verlies waardoor er veel meer moet worden bijverwarmt.

Overigens, als je het CO2 verlies enhet warmte verlies niet mee rekend zal het wel tof zijn om het water over de rand te laten lopen.

timothymeertens
800-1000
800-1000

Bericht door timothymeertens »

een aquarium zonder planten of toch weinig en wat kleine koudwater visjes(kamertemperatuur)en dan een goed lampje tegen de muur geschroefd schijnend naar beneden.kost helemaal niet veel.
plexiplaat met opstaande rand van 10cm onder de aquarium om het water op te vangen wat langzaam over de rand loopt moet toch lukken volgens mij .onder in de kast een kleine bioloog met kleine opvoerpomje en klaar.aquarium perfect waterpas zodat overal evenveel water over de rand gaat.zie het al helemaal voor mij. :D

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Dat is idd een hele goede oplossing!

En als dr dan eens een keer een vliegje in het water terecht komt is dat mooi vissenvoer.

Als je dit gaat doen willen we natuurlijk wel foto`s zien ;)