Hopelijk heb ik dit in het juiste topic geplaatst......
Ik voer continu CO2 toe, met gebruik van controller, magneetventiel en terugslagklep.
Bij de laatste 2 zaken gaat er bij mij momenteel iets niet goed.
Sinds ik gewisseld ben van fles en drukverminderaar heb ik last van een haperende magneetventiel (denk ik).
Zeker 1x in de week wordt ik geconfronteerd met een oplopende pH. (deze is ingesteld op 6.9)
Deze gaat dan richting de 7.2 en soms nog hoger
In mijn bellenteller zie ik dan ook geen CO2 belletjes, hetgeen mij doet vermoeden dat er iets aan de hand is met mijn magneetventiel. Haal ik de stroom er even vanaf, dus stekker uit het stopcontact en weer er in, dan hoor ik een harde 'tik' en zie ik weer belletjes in mijn bellenteller verschijnen........
Zo gaat het weer dagen goed, maar zoals iedere week komt er weer een moment dat het stagneert.......
Voorheen had ik een 1,5 liter CO2 fles en een drukverminderaar zonder manometers.
Nu heb ik een grote 10 liter CO2 fles mét manometers. Hierop heb ik de druk ingesteld op ca. 1 bar.
Weet niet hoeveel bar er op mijn CO2 systeem stond in de vroegere situatie met de kleine fles en standaard drukverminderaar.....
Zou het iets te maken kunnen hebben met de uitgaande druk op mijn systeem, welke op mijn magneetventiel uitkomt? Is de instelling van 1 bar te weinig?
Zou mijn magneetventiel vies kunnen wezen? Waarschijnlijk had ik hier dan al eerder last van gehad, aangezien het euvel precies samenvalt met het wisselen van fles en drukmeter....
Mocht het mogelijk wél met viezigheid te maken hebben, hoe maak ik het magneetventiel schoon?
Zou het op een of andere manier te maken kunnen hebben met mijn terugslagklep?
Of een ander idee?
Wil het graag z.s.m. oplossen ivm. vakantieperiode en ik geen algenbak terug wil vinden bij terugkomst.....
Alvast bedankt voor het meedenken.