T5 verlichting stuk?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
MarkSmetsers
0-200
0-200

T5 verlichting stuk?

Bericht door MarkSmetsers »

Hallo,

Heeft er iemand verstand van verlichting? Ik heb twee armaturen gekocht via MP. Ik ben ze op gaan halen en heb ze beide werkend gezien (alle vier de lampen). Er zaten zeewater aquarium lampen in maar deze kon ik niet gebruiken. Helaas had de jongen nog maar 1 lamp liggen dus heb ik deze meegekregen want daar had hij niets aan.

Het zijn twee armaturen van het merk ATI. De lamp die ik mee heb gekregen is een ATI purple plus 54Watt. Deze wattage komt ook overeen met de armaturen.

Nu heb ik thuis de purple plus lamp erin gestoken en de armaturen aangesloten op het stroom. De schakelaar omgezet en ik zag de lamp enkel een keer knipperen. Ik heb deze lamp in alle vier de posities geprobeerd maar bij alle vier hetzelfde, terwijl bij de jongen waar ik ze ben gaan halen de hele buurt verlicht werd door de lampen.

Nu is mijn vraag is er toch iets mis met de armaturen? Is de lamp gewoon stuk/oud? of moet ik perse twee lampen in een armatuur zetten voordat ik deze aan zet? :kwnie: Ik heb nog niet geprobeerd om een nieuwe lamp te kopen omdat ik ook nog niet precies weet welke lampen ik toe wil passen in mijn nieuwe gezelschapsbak.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!

timothymeertens
800-1000
800-1000

Re: T5 verlichting stuk?

Bericht door timothymeertens »

Normaal moet de beide lampen plaatsen.voor planten aquarium is osram (Philips) 827 830 840 865 beschikbaar en kosten zo iets van 7 euro in elke bouwmarkt beschikbaar :D

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Jep meestal moet je beide plaatsen anders doet hij het niet.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

In sommige lichtbalken moet je twee tl 's plaatsen voordat hij het doet Dat is in mijn juwel bak ook zo.
Mea culpa

Onderwerp auteur
MarkSmetsers
0-200
0-200

Bericht door MarkSmetsers »

Bedankt voor de reacties!

Ben zojuist naar een bouwmart gereden. Hadden helaas geen 865 in bet assortiment dus heb de 840 gekpakt. Van 30 Watt want 54 Watt hadden ze ook niet. Maar het is om te proberen en hieronder het resultaat.

armatuur met lampen: Afbeelding

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

ben trots op je :duim:

De philips die je zoekt is goed online te koop http://www.lampdirect.nl/product-filter ... ISv7Hw_wcB

in combinatie met de 840 een prima licht.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0