Vissen combinatie

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Ricardo1921
0-200
0-200

Vissen combinatie

Bericht door Ricardo1921 »

Heej allemaal! 8)

Ik zit de laatste dagen te surfen op internet naar leuke tropische warm water vissen voor mijn aquarium (juwel 180). Maar mijn vraag is wat voor soort vissen combinatie jullie hebben en waarom hebben jullie dat gekozen? zodat ik misschien wat inspiratie krijg :mrgreen: !

Groetjes, :vis:

lex
1000+
1000+

Re: Vissen combinatie

Bericht door lex »

Er zijn zoveel vissen op de markt dat je super veel keus hebt.
Het is voor een groot deel een kwestie van smaak wat je wilt. Natuurlijk moet je wel rekening houden met de wensen van de vissen.
Een belangrijke vraag is of je een gezelschap bak wilt of een speciaal/biotoop aquarium.
Best veel vissen zijn geschikt voor in een 1 meter bak. Kijk eens in de database! kb_index.php
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Onderwerp auteur
Ricardo1921
0-200
0-200

oja ik zie het! maar ik denk dat ik voor een gezelschap bak ga!

lex
1000+
1000+

Bericht door lex »

Leuk! Heb je al een beetje gekeken welke vissen je dan wilt?
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Een gezelschaps bakje is erg leuk :) vaak kom je dan uit op een scholenvisje, een visje voor op de bodem en misschien een koppel vis. Zelf heb ik otocinclus over de bodem gaan en een schooltje vuurneons. Denk ook eens na of je misschien garnalen zou willen. Dat beperkt namelijk je mogelijkheid in vissen
Hallo Afbeelding

Onderwerp auteur
Ricardo1921
0-200
0-200

lex schreef:Leuk! Heb je al een beetje gekeken welke vissen je dan wilt?
Heej Lex, Ja ik heb gekeken in de database van de forum, en er zijn heleboel vissen die ik leuk vind! haha maar ik zie ook dat er veel verschillende ''herkomst'' zijn. Kan ik dan ook bijvoorbeeld van verschillende ''herkomst'' bij elkaar doen? en hoe zit het dan met planten ? maakt dat ook wat uit omdat je ook bijvoorbeeld Azie Planten heb.
Esmee schreef:Een gezelschaps bakje is erg leuk :) vaak kom je dan uit op een scholenvisje, een visje voor op de bodem en misschien een koppel vis. Zelf heb ik otocinclus over de bodem gaan en een schooltje vuurneons. Denk ook eens na of je misschien garnalen zou willen. Dat beperkt namelijk je mogelijkheid in vissen
Heej Esmee, Ik vind vuurneons ook super, ik denk dat dat mijn eerste visjes worden ! en ik heb al gekeken voor garnalen, maar dat is toch wat ik niet in mijn aquarium wil hebben. hoe groot is jouw bakje eigenlijk ?

Floor
200-400
200-400

Bericht door Floor »

Wat betreft vissen en planten uit verschillende gebieden of zelfs wereld delen hoef je geen problemen te verwachten.
Het belangrijkste is dat je vissen hebt die elkaar niet in de weg zitten of erger nog; elkaar naar het leven staan.

Je kan dus gerust tetra's uit zuid Amerika samen houden met een goeramie soort uit Azië.
Wat van belang is zijn zaken als, hoe groot is je bak? Hoe groot worden de vissen? Zijn ze vredelievend of juist niet? Scholenvisjes of misschien een koppel?

Voor planten geld het zelfde, gebruik ze maar gerust door elkaar.
Wat voor planten veel belangrijker is; is bv de hoeveelheid licht in je bak? Gebruik je CO2? hoe groot worden de planten? Hoe groot is je bak?

Bijna alles is mogelijk in een gezelschapsbak zolang je maar de juiste combinatie's maakt. En om er achter te komen wat wel of niet verstandige combinatie's zijn ben je hier op het forum op het goede adres!
'You can be what ever you resolve to be'

Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Mijn aquarium is 60 cm dus je kan een stuk meer kwijt dan ik haha
Hallo Afbeelding