Ik heb een vraagje. Ik krijg voor Moederdag een derde bak
Leeg aquarium sneller opstarten met water uit draaiende bak?
-
Zhinaluna
Onderwerp auteur - 0-200

Leeg aquarium sneller opstarten met water uit draaiende bak?
Hai,
Ik heb al een precies dezelfde bak draaien (aquadream 80), en ik vroeg ik mij af of ik door het water 50 % over te hevelen naar de nieuwe bak en eventueel wat filtermateriaal te halveren en ook over te zetten in de nieuwe bak, de opstart kon versnellen. Kan dit of zie ik iets over het hoofd?
groetjes
Re: Leeg aquarium sneller opstarten met water uit draaiende
wat filtermateriaal overplaatsen of evt wat filtermateriaal van de oude bak uitspoelen in de (filter van) nieuwe bak is idd een manier om te beginnen. als je dan evt wat water kunt gebruiken van een oudere bak dan is het nog beter, dan is de overgang voor de oude bacterien naar de nieuwe niet zo groot (filtermateriaal spoel je ook best niet onder de kraan uit hé). de opstart zal er zeker beter door verlopen.
grtz
domi®
grtz
domi®
-
Zhinaluna
Onderwerp auteur - 0-200

Dat was inderdaad het idee!domi® schreef:wat filtermateriaal overplaatsen of evt wat filtermateriaal van de oude bak uitspoelen in de (filter van) nieuwe bak is idd een manier om te beginnen. als je dan evt wat water kunt gebruiken van een oudere bak dan is het nog beter, dan is de overgang voor de oude bacterien naar de nieuwe niet zo groot (filtermateriaal spoel je ook best niet onder de kraan uit hé). de opstart zal er zeker beter door verlopen.
grtz
domi®
Bedankt voor je reactie
Kan, maar echt veel nut heeft het niet.
Het beste is filtermateriaal over zetten
Het beste is filtermateriaal over zetten
Dat zegt ze toch ookSimon schreef:Het beste is filtermateriaal over zetten
Ja volgens mij ook 
-
Zhinaluna
Onderwerp auteur - 0-200

Bedankt voor de reacties! Kan ik de conclusie trekken dat je op deze manier de bak meteen kan gebruiken of sneller ( kan gebruiken? En wat is ( als het antwoord sneller is) sneller? Oja, STYLZ in de nieuwe komt geen voedingsbodem!! Zie je wel dat sommige mensen best luisteren
.
De bedoeling is om de zebradanios die ik al heb in die bak over te zetten zodat ik die nog beter kan bestuderen
, want ik vind vooral de sluier zebra danio's verslavend om naar te kijken. Oke, dat klinkt mss wat gek, maar ik kan het niet anders omschrijven.
Hopend op nog wat antwoorden...
De bedoeling is om de zebradanios die ik al heb in die bak over te zetten zodat ik die nog beter kan bestuderen
lol daarom zal ik ook altijd proberen naar beste kunnen iedereen te helpenZhinaluna schreef:Bedankt voor de reacties! Kan ik de conclusie trekken dat je op deze manier de bak meteen kan gebruiken of sneller ( kan gebruiken? En wat is ( als het antwoord sneller is) sneller? Oja, STYLZ in de nieuwe komt geen voedingsbodem!! Zie je wel dat sommige mensen best luisteren.
![]()
Die begonners ook altijd
het antwoord is sneller, maar zeker als je de helft van je filtermateriaal overzet kan je gewoon in een keer naar de helft van de bezetting voor jouw bak.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
Zhinaluna
Onderwerp auteur - 0-200

Dank je Stylz voor het antwoord!
De begonner
De begonner