guppen kunnen tussen kh 8 en 16.
je ph moet je dan aanpassen aan de hand van de ph kh tabel(zie google).
dit om uw co2 gehalte op peil te houden zodat je planten ook groeien.
daling temperatuur snachts
-
timothymeertens
- 800-1000

-
NeondeTetra
- 0-200

Re: daling temperatuur snachts
Een temepratuur regeling heeft altijd een overshoot en een undershoot. Wat dus inhoud dat na schakelen er een keine tijds vertraging inzit. Dus de temperatuur van schakelen is niet altijd de gewenste temperatuur.
Verder maakt het ook uit waar je je temperatuur in je bak meet en hoe groot de stroming in je bak is.
Ook maakt het nog uit hoe je je temperatuur uitleest. En dat is niet alleen de nauwkeurigheid van je temeratuurmeter maar ook de onzekerheid van je meting.
Voor mensen die over kalibratie en temperatuur meting veel meer willen weten Wil ik er wel wat meer over vertellen. Ik ben namelijk kalibratie / validatie technicus van beroep en kalibreer erg veel temperatuurs opnemers maar ook andere zaken
Verder maakt het ook uit waar je je temperatuur in je bak meet en hoe groot de stroming in je bak is.
Ook maakt het nog uit hoe je je temperatuur uitleest. En dat is niet alleen de nauwkeurigheid van je temeratuurmeter maar ook de onzekerheid van je meting.
Voor mensen die over kalibratie en temperatuur meting veel meer willen weten Wil ik er wel wat meer over vertellen. Ik ben namelijk kalibratie / validatie technicus van beroep en kalibreer erg veel temperatuurs opnemers maar ook andere zaken
I am always ready to learn although I do not always like being taught.[
-
Vegamobiel
- 0-200

Omdat de temperatuur in het water (zeker bij grote aquariums) niet veel schommeld, kan je overdag de verwarming uitschakelen. Het is dan toch warmer in de kamer dan in de nacht.
S'nachts kan je dan op goedkope nachtstroom het water terug op temperatuur brengen, op het moment dat het in de kamer kouder is
Vegamobiel
S'nachts kan je dan op goedkope nachtstroom het water terug op temperatuur brengen, op het moment dat het in de kamer kouder is
Vegamobiel
-
timothymeertens
- 800-1000

3 maanden oud denk niet dat het nog nodig zal zijn