Alles lijkt soepel te lopen en ineens duikt een probleem op. Vanmorgen werd ik wakker en ik wierp snel even een blik in de bak, zie ik ineens alle vissen aan het oppervlak zwemmen inclusief garnalen en slakken. Paniek volop gelijk. ongeveer 80% van het water ververst en naar school gegaan. Toen ik terug kwam de schade bekeken. Alle vissen lijken weer normaal (geen rode snel bewegende kieuwen meer) en de garnalen en slakken zwommen weer rond. Ik heb 5 slachtoffers gevonden onder de garnalen maar nu wil ik wel graag de oorzaak weten. Want het was heel plotseling. Nu zijn er gister een aantal dingen veranderd in 1 x. Misschien dat jullie de dader kunnen achterhalen.
- Nieuwe soort wierrook aangehad in dezelfde kamer zonder het raam open te hebben
- Vork met groente (appel, paprika en komkommer) in de bak gedaan en 's ochtends eruit gehaald. Vooraf gekookt.
- Met mijn handen de groente erin gezet. Met mijn handen heb ik gistermiddag haaien ontleed op school.. daarna tientallen keren gewassen en gedoucht om de geur eraf te krijgen maar 's avonds wel de vork in de grond geprikt. Bacteriën misschien
Verder was het water rond de 23 graden zoals normaal en is de stroom niet uit geweest want de lichtschakelaar liep nog op tijd. Wie kan de schuldige aanwijzen?
Groetjes Esmee