Slechte doorstroming

Vegamobiel
0-200
0-200

Re: Slechte doorstroming

Bericht door Vegamobiel »

De bedoeling van de zuiveringspomp is om het water in orde te houden.
Vergelijk het met een luchtzuiverings installatie, die zorgt er voor dat de lucht die we in ademen zuiver is, maar je kan niet verwachten dat je niet meer de vloer moet keren/stofzuigen!
Onderhoud moet nu eenmaal gebeuren.
Met een stromingspomp kan je er voor zorgen dat het water een paar uur per dag eens goed wordt door elkaar wordt gemengd, maar laat dat niet de hele dag aanstaan, de vissen willen ook af en toe rust.

Vegamobiel. :chat:

Sjakie
400-600
400-600

Bericht door Sjakie »

Ik denk dat Vegamobiel het goed beschrijft.
Het (externe/interne) filter zorgt dat het water goed wordt gefiltert. Bijvoorbeeld klein zweefvuil wordt hierdoor uit het water gehaald.
Qua schhoonmaken van de bodem ?......Tja.....dit is onderhoud wat we allemaal moeten doen ;)
Als jouw water op het oog mooi helder is (geen/weinig zweefvuil) zal de filter z'n werk wel doen.
En wil je meer waterverplaatsing, zal een stromingspompje hierin kunnen voorzien.
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !

Onderwerp auteur
Ossie
0-200
0-200

Bericht door Ossie »

Oke thanks voor jullie reacties!

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ik zie geen reden om een stromings pomp af te zetten een paar uur per dag ben ik het dus niet mee eens, zeker tijdens de periode dat het licht aan is moet de stroming voldoende zijn.
Anders kunnen je planten te korten krijgen, in de nacjt laat ik dut ook gewoon door gaan, heb nog nooit gemerkt dat vissen daar ook maar een beetje last van hebben.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0