slangenklem aan kraan?
slangenklem aan kraan?
ik ben eigenlijk op zoek naar een makkelijke manier hoe ik een slang aan de kraan kan vastklemmen (zonder de kraan te beschadigen) er zit hier geen schroefdraad ofzo op helaas.
op deze manier kan ik veel makkelijke het aquarium vullen e.d.
maar de vraag is dus of er hier standaard dingen voor bestaan? of is er ergens een site ofzo waar uitleg staat hoe je er 1 kan maken ofzo? ander moet ik zelf maar eens de schuur in duiken :S
op deze manier kan ik veel makkelijke het aquarium vullen e.d.
maar de vraag is dus of er hier standaard dingen voor bestaan? of is er ergens een site ofzo waar uitleg staat hoe je er 1 kan maken ofzo? ander moet ik zelf maar eens de schuur in duiken :S
-
jari4now
Re: slangenklem aan kraan?
Voor welke kraan??? er bestaan inwendige en uitwendige aansluitingen en Gardena heeft voor elke kraan een oplossing
Laat het me even weten als je er iets op gevonden hebt!
Ik moet hier ook telkens vanuit de schur met een lange tuinslang de kamer in om de bak te vullen.
Anders ga ik denk ik een extra kraan op de vaatwasserkraan aansluiten
Ik moet hier ook telkens vanuit de schur met een lange tuinslang de kamer in om de bak te vullen.
Anders ga ik denk ik een extra kraan op de vaatwasserkraan aansluiten
gr, Rico
Ik denk dat hij zo'n zelfde kraan heeft als mij. En dat is er eentje waar je niks op kunt draaien omdat er simpelweg geen schroefdraad op zit 
gr, Rico
ik loop nu de hele tijd van me kamer naar de badkamer te zeulen met emmers
dus dat moet sneller kunnen.
ik denk dat ik zelf maar eens wat ga fabriceren, of er eerst maar eens over ga nadenken hoe ik dat ga doen
ik denk dat ik zelf maar eens wat ga fabriceren, of er eerst maar eens over ga nadenken hoe ik dat ga doen
-
jari4now
ik doe het gewoon via de badkraan, maar zou ook via de keukenkraan gekund hebben maar voor de andere kraan had ik al koppelingen.
De keukenkraan zit bij mij ook schroefdraad in...elke kraan kan je het kopje eraf halen kijk maar eens goed
De keukenkraan zit bij mij ook schroefdraad in...elke kraan kan je het kopje eraf halen kijk maar eens goed
de kraan is zoiets als dit:

niet helemaal dit model, maar vergelijkbaar

niet helemaal dit model, maar vergelijkbaar
-
jari4now
Ja ook daar kan de kop uitgedraait worden, met een steeksleuteltje...kijk er maar eens goed onder, dan een gardena kopeling met uitwendigedraad aanschaffen en die kan er dan ingedraait worden
Ik gebruik een koppelstuk wat bij het stoomstrijkijzer zat, is een soort koker die om bijna elke kraan heen kan met een rubberen afdichting. Daar past precies een tuinslang omheen.
-
jari4now
da's toch tobben, kan heel makelijk met wat ik probeer duidelijk te maken
aangezien het een net nieuwe kraan is is het niet zo handig als ik iedere keer met een steeksleutel eraan sta te poeren. voor je het weet zitten er krassen en andere beschadigingen op en daar zit hier niemand op te wachten 
maar met een soort klemsysteem moet er met rubber ofzo wel wat te maken zijn lijkt me
maar er bestaan dus geen standaard klemsystemen voor zoiets?
maar met een soort klemsysteem moet er met rubber ofzo wel wat te maken zijn lijkt me
maar er bestaan dus geen standaard klemsystemen voor zoiets?
ja die bestaan ook van gardena, is een groot dik rubber met een klem erom heen.
He jari die koppeling heb ik ook geprobeerd maar om die te laten zitten vind ik ze een te harde straal geven, probeer is een bord om te spoelen
He jari die koppeling heb ik ook geprobeerd maar om die te laten zitten vind ik ze een te harde straal geven, probeer is een bord om te spoelen
-
jari4now
Hihihi ja Kevin je moet wel steeds wisselen, moet ik ook met de badkraan, doucheslang eraf en gardena koppeling erop en dan slang eraan 100 liter verversen met eruit en erin is ff halfuurtje "werk" waarvan 25 minuten kijken hoe het water loopt
psies en met mijn oplossing is het net een comdoom die je om de kraan doet, en vullen maar. 
-
jari4now
ja oke...daarom wil ik het niet...ik kan niet tegen condooms