hele dikke buik
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

hele dikke buik
een zebrabarbeeltje van mij heeft een hele dikke buik en als hij naar beneden wil zwemmen druift hij weer naar boven weten jullie misschien wat dat kan zijn???
Groetjes Roderick

Re: hele dikke buik
Hmm klinkt als problemen met de zwemblaas
te veel lucht wat de vis niet kwijt kan.
ja poeh ik ben daar niet zo in thuis maar ik dacht dat ze ze op laag water zetten, vaak komt het doordat ze met eten te veel lucht binnen krijgen.
Maar ik weet niet zeker of het dit is.
Maar ik weet niet zeker of het dit is.
-
jari4now
ik geloof dat ik dat ooit eens heb opgelost met zeezout, maar ik denk dat als je een PB naar Biancab stuur dat zij zeker wel een oplossing heeft voor dit geval
Neem een klein bakje, bijvoorbeeld een guppenbakje wat je in je aquarium kan doen . Zorg ervoor de de patient maar een klein laagje heeft om te zwemmen. Het is zielig maar na 2 dagen kan ie meestal weer los in de bak en is het probleem verholpen!
Dit werkt meestal als het idd een zwemblaas probleem heeft..
Niet als hij buikwaterzucht heeft...bij buikwaterzucht is de buik ook helemaal opgezwollen en staan ook de schubben open. controleer dit even dan hoor ik het wel...
Dit werkt meestal als het idd een zwemblaas probleem heeft..
Niet als hij buikwaterzucht heeft...bij buikwaterzucht is de buik ook helemaal opgezwollen en staan ook de schubben open. controleer dit even dan hoor ik het wel...
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
volgens mij wordt dat bedoeld inderdaad.
Kan ook gasvorming in de darmen zijn... Dit gaat lastig over maar epson zout werkt hier heel goed tegen (laxerend) het trucje om de zwemblaas op orde te krijgen gaat langer duren dan 2 dagen..
Neem hier voor een bakje en lucht deze goed door (geen bubbelkes) en dan de vis op laag water zetten zo laag dat de rugvin net onder water komt. Dan dit een dag of 2 laten staan.. (niet voeren) En dan het waterpeil verhogen met 10% en telkens weer verhogen. Dit moet je wel zo doen dat het geleidelijk gaat. Na een tijdje zal je merken dat de vis zich weer normaal kan voortbewegen maar let op dit enkel bij een zwemblaas probleem... Bij bacteriele problemen of ophopingen of wat dan ook zijn andere oplossingen of helemaal niks..
Oja let ook op je voer er is bepaald voer wat te veel lucht in zich laat (drijvend) en dat zal ook de vis doen drijven.
Neem hier voor een bakje en lucht deze goed door (geen bubbelkes) en dan de vis op laag water zetten zo laag dat de rugvin net onder water komt. Dan dit een dag of 2 laten staan.. (niet voeren) En dan het waterpeil verhogen met 10% en telkens weer verhogen. Dit moet je wel zo doen dat het geleidelijk gaat. Na een tijdje zal je merken dat de vis zich weer normaal kan voortbewegen maar let op dit enkel bij een zwemblaas probleem... Bij bacteriele problemen of ophopingen of wat dan ook zijn andere oplossingen of helemaal niks..
Oja let ook op je voer er is bepaald voer wat te veel lucht in zich laat (drijvend) en dat zal ook de vis doen drijven.