Voor je het weet heb je je bakkie met een zwarte achterwand
Achterwand eruit ??
Re: Achterwand eruit ??
Gewoon beginnen
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
Antoinette
Onderwerp auteur - 1000+

ja dat denk ik ook.
Ik moet alleen nog even een dag inplannen waarop ik geen andere verplichtingen heb, zodat ik alles in 1 keer kan afwerken
Ik moet alleen nog even een dag inplannen waarop ik geen andere verplichtingen heb, zodat ik alles in 1 keer kan afwerken
aardig zijn voor elkaar kost niets
-
timothymeertens
- 800-1000

en al klaar ben benieuwd 
-
Antoinette
Onderwerp auteur - 1000+

haha, nee nog niet klaar
Ik werk 5 dagen per week, dus blijven alleen de weekends over voor deze klus. Nu moet ik nog even zoeken naar een vrij weekend en dan gaat het echt gebeuren
Ik werk 5 dagen per week, dus blijven alleen de weekends over voor deze klus. Nu moet ik nog even zoeken naar een vrij weekend en dan gaat het echt gebeuren
Ik ben benieuwd Antoinette 
-
Antoinette
Onderwerp auteur - 1000+

ik ook Fabian
maar dit weekend gaat het m niet worden 
-
Antoinette
Onderwerp auteur - 1000+

Vanmiddag was ik vroeg vrij en ben maar gelijk aan de slag gegaan met slopen van de achterwand
Stylz heeft dus in 'het verhaal' een vooruitziende blik gehad
Ik had er lang over nagedacht en zag het niet zo zitten om alle vissen eruit te vangen. Want om ze allemaal te kunnen vangen zou ik ook vrijwel alle planten er uit moeten halen. Ik denk dat de stress voor de vissen nu veel minder is geweest.
Dus...ik heb de helft van het water eruit gehaald en ben begonnen.
Zoals Esmee en Fabian gezegd hadden, heb ik een vierkantje ingesneden. Daarna met een mesje er achter gestoken en het was appeltje eitje.
De wanddelen lieten vrij snel los. Enige rottige klus is nog de kit verwijderen. Ik hou het nu even voor gezien. Morgen weer verder pulken.
Groot nadeel van het niet leeghalen van de bak is, dat ik hem dus niet naar voren kan trekken. Deze hoekbak staat aan de linkerkant pal tegen de muur. Aan de rechterkant heb ik een ruimte van plm 1 centimeter over. Mijn plan om de buitenwanden met schoolbordverf te verven kan daarom niet.
Gelukkig is de linkermuur destijds donker/steenrood geverfd. En dat staat best aardig als achterwandkleur. Daarom heb ik bedacht om morgen een stuk karton te kopen in diezelfde kleur en dat aan de rechterkant er achter te plakken. Ik hoop dat dat gaat lukken
Dit is het resultaat tot nu toe
de linkerkant (nog met lijmresten
)
de rechterkant nu met een witte muur
Dit is een beetje van de drap die van de achterwand afkwam - ik ben blij dar ik daar nu geen last meer van heb

Morgenmiddag weer verder. dus wordt vervolgd
Stylz heeft dus in 'het verhaal' een vooruitziende blik gehad
Ik had er lang over nagedacht en zag het niet zo zitten om alle vissen eruit te vangen. Want om ze allemaal te kunnen vangen zou ik ook vrijwel alle planten er uit moeten halen. Ik denk dat de stress voor de vissen nu veel minder is geweest.
Dus...ik heb de helft van het water eruit gehaald en ben begonnen.
Zoals Esmee en Fabian gezegd hadden, heb ik een vierkantje ingesneden. Daarna met een mesje er achter gestoken en het was appeltje eitje.
De wanddelen lieten vrij snel los. Enige rottige klus is nog de kit verwijderen. Ik hou het nu even voor gezien. Morgen weer verder pulken.
Groot nadeel van het niet leeghalen van de bak is, dat ik hem dus niet naar voren kan trekken. Deze hoekbak staat aan de linkerkant pal tegen de muur. Aan de rechterkant heb ik een ruimte van plm 1 centimeter over. Mijn plan om de buitenwanden met schoolbordverf te verven kan daarom niet.
Gelukkig is de linkermuur destijds donker/steenrood geverfd. En dat staat best aardig als achterwandkleur. Daarom heb ik bedacht om morgen een stuk karton te kopen in diezelfde kleur en dat aan de rechterkant er achter te plakken. Ik hoop dat dat gaat lukken
Dit is het resultaat tot nu toe
de linkerkant (nog met lijmresten
de rechterkant nu met een witte muur
Dit is een beetje van de drap die van de achterwand afkwam - ik ben blij dar ik daar nu geen last meer van heb

Morgenmiddag weer verder. dus wordt vervolgd
Fijn dat het gelukt is, Antoinette. 
Veel succes morgen.
Veel succes morgen.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Lekker bezig geweest 
Ben blij dat het allemaal mee viel Mega Antoinette 
-
Antoinette
Onderwerp auteur - 1000+

goed bezig geweest idd. Die lijmresten vallen nog mee op de foto.
-
Antoinette
Onderwerp auteur - 1000+

op de foto wel jakeizervis schreef:goed bezig geweest idd. Die lijmresten vallen nog mee op de foto.
grote plakkaten kan ik er heel gemakkelijk afhalen maar de dunne stukjes werken niet zo hard mee
die zijn eigenlijk altijd het grootste probleem, als je die waas er echt af wil krijgen ben je meestal nog het langst bezig, maar ja zie je het ook echt ?Antoinette schreef:op de foto wel jakeizervis schreef:goed bezig geweest idd. Die lijmresten vallen nog mee op de foto.![]()
grote plakkaten kan ik er heel gemakkelijk afhalen maar de dunne stukjes werken niet zo hard mee
-
Antoinette
Onderwerp auteur - 1000+

nee Stylz, die waas valt gelukkig niet op, dus die laat ik lekker voor wat het is. Maar de dunne sliertjes kit zijn wel storend (vind ik
)