Dilemma: plaatsing en inrichting

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Dilemma: plaatsing en inrichting

Bericht door Fabian »

Mijn achterwand was inderdaad zelf gemaakt. Die ging 2,5 jaar mee zonder epoxy ;)
Die van jou heeft echt geen epoxy nodig :)

Je achterwand algvrij houden lijkt me een lastige klus... Geen idee überhaupt of de wand borstelbestendig is :|

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

achterwanden uit de winkel hoef je niet zelf weer met epoxy te behandelen, zorg wel dat ze door en door gekleurd zijn.

epoxy gebruik je als harde toplaag b.v. voor jouw borstel of voor algeneters die de toplaag kunnen beschadigen zonder epoxy.
Dan ga je de onderlaag n.l. zien en die is bij zelfbouw wanden nooit door en door gekleurd en dat is gewoon minder mooi.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200

Bericht door Irshad »

Stylz, Fabian, thanks voor het advies! De expoxylaag verdwijnt nu van mijn to-do list :)

Ik laat de achterwand tot woensdag luchten, daarna 3x 24 uur vers water en dan is het eindelijk zover!
Juwel Rio 125

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200

Bericht door Irshad »

Fabian schreef:Over je andere vraag:
Eerst de goedkopere functionele zuurstofplanten, zoals je zelf al aangeeft :)
Wat is trouwens de achterliggende gedachte om eerst te beginnen met de goedkope zuurstofplanten?
Ik weet dat dit het biologisch proces in de bak bevordert, maar is de kans dat deze planten het binnen de 3wekenfase begeven?

Nu, een week na de opstart, staan de planten er nog goed bij. Ik heb ze al een keer gesnoeid en opnieuw geplant.
Ik voel alleen wel de behoefte om ook voorgrondplanten aan te schaffen.

Nu al..of na de 3wekenfase? Graag ook met redenen :) das goed voor mn aquakennis :mrgreen:
Juwel Rio 125

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Er is geen reden om planten niet aan te schaffen, dus die voorgrond plantjes kunnen er gelijk in.
De reden dat je veel snel groeiende planten er in wil hebben is dat die algen groei tegen gaan en de bak stabiliseren, snel groeiers doen dat mogelijk beter dan langzaam groeiers maar ze doen het zeker allemaal.
Dus om je zelf te helpen plant direct zo veel mogelijk plantjes, met liefst een berg snel groeiers, evt kan je de snel groeiers er later weer uithalen als de bak stabiel is, doe dat dan langzaam niet alles in een keer :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0