voedingsbodem chaos

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Kimguibert
0-200
0-200

voedingsbodem chaos

Bericht door Kimguibert »

Hallo allen,

ik ben nog bezig met het inrichten van mijn aquarium.
ondertussen heb ik besloten om van steentjes te wisselen omdat de grove steentjes voedingsbodem doorlaten.
nu ben ik gister aan de slag gegaan om de steentjes uit mijn aquarium te halen alleen nu is de voedingsbodem helemaal l los kunnen komen. De bak is nu zwart, op de oppervlakte ligt ook iets van de voedin en de voedingsbodem op de bodem lijkt wel vanelkaar gescheiden. Wat kan ik nou het beste doen om er weer wat ban te maken? Bvd!

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: voedingsbodem chaos

Bericht door Roy H »

Welkom op AquaforA.

Heel simpel. Voedingsbodem eruit, en inrichten met fijn grint of zand. Dit is afhankelijk van je vissenbestand natuurlijk.
In veel topics op dit forum zul je lezen dat een voedingsbodem meer nadelen, dan voordelen heeft.
De meeste van ons hebben hem dan ook afgezworen, en werken met vloeibare plantenvoeding, kleibolletjes en tabletjes om de planten in conditie te houden.
Co2 is een hoofdstuk apart en voor jou denk ik nog niet aan de orde.
Greetings...

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Welkom hier :)

Weinig toe te voegen aan het advies van Roy, tijd voor een grote schoonmaak alles er uit en geen voedings bodem er meer in, zand of fijn grind terug (zorg wel dat het altijd afgerond grind is geschikt voor woelers, soms wordt heel scherp grind verkocht en daar verwonden je vissen zich aan.

suc6 :mrgreen:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Kimguibert
0-200
0-200

Bericht door Kimguibert »

Nou weer helemaal opnieuw begonnen :o hier het resultaat met alvast wat decoratie.
Vraag mij nog wel af of er te weinig filterzand ligt? Heb nu 3 kilo voor 30 liter bak.
Afbeelding

timothymeertens
800-1000
800-1000

Bericht door timothymeertens »

de voorkant is goed achter zou het iets meer mogen zodat de planten een beetje vaster zitten